זה היה צפוי: התפוצץ המו"מ בין Ladbrokes ל-888

מניית 888 איבדה ביום שישי 16%, וקרסה לשפל של כל הזמנים ■ החברה תגייס חוב בשווי של 40 מיליון דולר

זה היה צפוי. Ladbrokes, ענקית ההימורים הבריטית, הודיעה ביום שישי כי חדלה לנהל מו"מ לרכישת 888, ושתי החברות - שוב - נפרדו לדרכיהן העצמאיות. "רכישת 888 לא הייתה יוצרת ערך לבעלי המניות של Ladbrokes", ציין ריצ'רד גלין, מנכ"ל האחרונה בהודעתה.

ואכן, ציבור המשקיעים רואה את הדברים עין בעין עם גלין. מניית Ladbrokes עלתה ביום שישי בשיעור של 7% למחיר שיא חצי שנתי, ואילו מניית 888 נפלה בשיעור של 16% למחיר שפל של כל הזמנים - 34.75 פני - המשקף שווי חברה צנוע של 196 מיליון דולר.

הנפילה של מניית 888 די מפתיעה. Ladbrokes שקלה לרכוש את חברת ההימורים המקוונים הישראלית לפי מחיר של 70 פני למניה.

למרות שמניית 888 לא נסקה למחיר זה במהלך חודשי המו"מ, נפילתה ביום שישי האחרון מצביעה על כך שציבור המשקיעים אכן בנה על מכירת החברה, וכעת מתקשה לראות כיצד תתאושש 888 לבדה.

וזו אכן שאלת השאלות. הפרישה של גיגי לוי, מנכ"ל 888, מגבירה את סימני השאלה סביב עתיד החברה, ואת אי הוודאות של ציבור המשקיעים בה.

ואם כבר בלוי עסקינן, ביום חמישי האחרון פרסמה 888 את תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. בעקבותיהן גילה לוי, בראיון שנתן לסוכנות "בלומברג", כי 888 שוקלת לבצע בתקופה הקרובה גיוס חוב כדי לממן את חדירתה לשווקים חדשים. כאן הכוונה היא בעיקר לשווקים שהחלו להפעיל הימורים מקוונים בגבולותיהם בכפוף לחוק מסודר.

888, כך לפי הערכות, אינה מתכננת להנפיק אג"ח או שטר חוב סחיר אחר אלא ליטול הלוואה (גיוס חוב פרטי) מקרן שמתמחה בכך. לפי הערכות, 888 תנסה ליטול הלוואה של עד 40 מיליון דולר.

הבינגו שווה יותר

אך הסיבה המהותית לרצון של 888 לרפד את קופתה היא תמורה גדולה שתצטרך להעביר בקרוב לבעלי Wink Bingo, מפעילת אתרי בינגו שאותה רכשה לפני למעלה משנה. 888 רכשה את Wink תמורת סכום ראשוני של 18 מיליון דולר, והתנתה את הגדלת התמורה לבעליה בביצועי האחרונה, נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה הנוכחית.

Wink אכן עמדה ביעדים שהוצבו לה, ולכן 888 תעביר לבעליה באופן מיידי 9.3 מיליון ליש"ט נוספים (15 מיליון דולר). לקראת סוף מאי הקרוב היא תעביר סכום זהה נוסף, ובסוף אוגוסט היא תעביר 6.2 מיליון ליש"ט (10 מיליון דולר). יתרת תשלום נוספת, שגובהה לא צוין, תועבר רק לקראת סוף מאי 2012.

במילים אחרות, עד סוף אוגוסט הקרוב תעביר 888 לבעלי Wink סך של 40 מיליון דולר נוספים - סכום שאינו הולך ברגל עבור חברה שרווחיה התכווצו משמעותית בשנה האחרונה. נכון לסוף מארס יש לחברה בקופה 59 מיליון דולר, וזו הסיבה שבגינה שוקלת 888 לממן את תוספת התשלום לבעלי Wink דרך גורם חיצוני.

ועד שתגייס, תוצאות 888 לרבעון הראשון של השנה ממחישות כי משחקי הבינגו (שכאמור רובם נרכשו) והימורי הספורט הם אלו שדוחפים את החברה קדימה. פעילויות הקזינו והפוקר של החברה בקושי צומחות, וזה אומר שהחברה תצטרך לעבוד קשה כדי לשפר את שיעורי הצמיחה מעתה והלאה.