אלעד תשובה בענייני שלדים בורסאיים: רוכש את רודמקו

בנו של יצחק תשובה צפוי להזרים לחברה של רוני יצחקי כ-45 מיליון שקל כנגד הקצאת מניות ■ רודמקו נסחרת ברשימת השימור לפי שווי שוק של כ-14 מיליון שקל בלבד

העסקה לרכישת השליטה בשלד הבורסאי של חברת אורעד חי השקעות עדיין לא הושלמה, ואלעד תשובה כבר מצרף שלד בורסאי לפורטפוליו.

בסוף השבוע חתם בנו של יצחק תשובה על הסכם לרכישת השליטה (90%) בחברת רודמקו מידי רוני יצחקי ויורם גינור בדרך של הקצאת מניות. התמורה תיקבע על פי שווי החברה לאחר מכירת נכסיה לבעלי השליטה הנוכחיים. אם שווי החברה ייקבע על 5 מיליון שקל - היקף ההקצאה יעמוד על 45 מיליון שקל.

רודמקו נסחרת ברשימת השימור (עקב אי-עמידה בשווי החזקות הציבור) לפי שווי שוק של כ-14 מיליון שקל בלבד. החברה פועלת בתחום המסחר במספוא ובחיטה והחזקה במלאי החירום של המדינה (עד 30 אלף טון חיטה).

כמו כן מעניקה הקבוצה שירותי אחסון ועיבוד, בעיקר של תבואות. בשיאה, בשנת 2007, נסחרה רודמקו לפי שווי חברה של כמעט 100 מיליון שקל, אך מצבה הידרדר מאז.

את 2010 סיימה רודמקו עם הכנסות של 170 מיליון שקל, ירידה של 22% לעומת 2009, ובשורה התחתונה נרשם הפסד של 1.7 מיליון שקל בהמשך להפסד של 14 מיליון שקל ב-2009. לרודמקו גירעון של 767 אלף שקל בהון העצמי, אך בדוחות של הרבעון הראשון של 2011 היא צפויה לרשום גידול בהון העצמי בהיקף של 13.3 מיליון שקל כתוצאה מהשלמת מכירת החברה הבת מיינרום.

מקורבים לאלעד תשובה מסרו שהוא עדיין לא החליט איזו פעילות להכניס לחברה. הרכש הראשון של אלעד - חברת אורעד חי השקעות, שאותה רכש מגיסו איסי חכמון - צפוי לקלוט בקרוב את פעילות הנדל"ן של חברת אלעד אירופה הפועלת בתחומי הנדל"ן המניב למגורים ולמסחר, ובבעלותה כ-3,600 דירות וכ-73 אלף מ"ר של נדל"ן מסחרי בגרמניה ובשוויץ.

חברת אורעד חי השקעות, שבשליטת איסי חכמון, גיסו של אלעד תשובה, צפויה לקלוט בקרוב את פעילות הנדל"ן של אלעד אירופה.

בחודש שעבר אישרה אסיפת בעלי המניות של אורעד חי את העברת השליטה לידי אלעד תשובה, במסגרת עסקה להעברת נכסי ופעילות אלעד אירופה לתוכה. המהלך אמור להיות מושלם תוך חודשיים.