תוכנית החלוקה של ארדואן: לפצל את איסטנבול לשתי ערים

הציג את התוכנית במסגרת מצע מפלגתו לקראת הבחירות: "נבנה שתי ערים באיסטנבול בשל המספר הגדול של התושבים - האחת בצד האירופי והשנייה בצד האנטולי של הבוספורוס"

העיר איסטנבול עשויה להתפצל לשתי ערים, אם הצעתו של ראש ממשלת טורקיה, ארדואן, תתקבל. העיר הענקית בה חיים כ-17 מיליון תושבים עשויה להיות מפוצלת על מנת לעזור לשלטונות לנהל אותה באופן יעיל יותר.

בהציגו את מצע מפלגתו לקראת הבחירות שיערכו ביוני אמר ארדואן: "נבנה שתי ערים חדשות באיסטנבול בשל המספר הגדול של תושבי העיר כפי שהיא מנוהלת כיום. העיר האחת תהיה בצד האירופי של מיצרי הבוספורוס והעיר השנייה תהיה בצד האנטולי (האסיאתי)".

התוכנית גם כוללת את פיתוחו של הרובע הפיננסי בצד האנטולי של העיר. צעד זה צפוי להגביר את נוכחותה של טורקיה בבמה העולמית עד שנת 2023, אז תציין הרפובליקה 100 שנים להיווסדה.

מפלגת השלטון (AKP) שבראשה עומד ארדואן הבטיחה לפתח את התחבורה בין שתי הערים, כולל בנייתו של גשר שלישי מעל מיצר הבוספורוס, המקשר בין הים התיכון לים השחור. בנוסף הבטיחה המפלגה לבנות שתי מנהרות תת מימיות לתעבורה של כלי רכב ורכבות.

למרות שההצעה זוכה לתמיכה, היא קיבלה גם ביקורת מכיוון מנהיג האופוזיציה, גורסל טקין, העומד בראש המפלגה הרפובליקנית ומשמש כסגן נשיא שאמר כי לראש הממשלה יש כל מני תוכניות ואין זה חשוב מה מאותם פרוייקטים באמת יוצא לפועל".