אווירת חג בת"א: המעו"ף ננעל על סף שיא כל הזמנים

מחזורי מסחר היו דלילים; המסחר הסתיים מוקדם מהרגיל ■ טבע איבדה 1.9%, רציו זינקה 5.1% ■ כיל וחברה לישראל הובילו את העליות במעו"ף עם עלייה של 3.75% ו-2.65%, בהתאמה

המסחר בבורסה באחד העם התנהל היום (ד') בעליות כשמדד המעו"ף ננעל במרחק נגיעה משיא כל הזמנים, זאת על רקע האווירה האופטימית בשווקים בעולם: מגמה חיובית ניכרת בבורסות אירופה וחוזים עתידיים חיוביים על מדדי וול סטריט. מחזורי המסחר כצפוי היו דלילים עקב חול המועד. נזכיר כי המסחר במניות הסתיים מוקדם מהרגיל. עוד נציין כי השוק בישראל הגיב היום לראשונה, באיפוק יש לציין, להורדת האופק בדירוג האשראי של ארה"ב ע"י סוכנות הדירוג S&P.

בסקירה שפורסמה בתחילת השבוע הביעו כלכלני בנק דיסקונט אופטימיות בנוגע לשוק המקומי: "שנת 2011 עומדת להירשם, להערכתנו, כשנה של צמיחה מהירה - גידול של 5.3% בתוצר המקומי הגולמי ו-6.1% בתוצר העסקי", נכתב בסקירה. בנוסף, מעריכים בדיסקונט כי על רקע הצמיחה המהירה צפוי שיעור האבטלה לעמוד בממוצע שנתי על 6%, וכן להעצים את הלחצים האינפלציוניים במשק.

גם בבית ההשקעות סיגמא גילו אופטימיות בנוגע לשוק המניות המקומי, לטווח הארוך. מנכ"ל בית ההשקעות, אורי גלאי, מעריך כי מחירי המניות בשוק הישראלי אינם יקרים: "בנוסף, סטיות התקן הנמוכות מצביעות על אופטימיות של המשקיעים גם לגבי החודש-חודשיים הקרובים".

מצד שני, סוכנות הדירוג מודי'ס הורידה השבוע את דירוג הפיקדונות הבנקאיים של חמשת הבנקים הגדולים בישראל, עקב הריווחיות הנמוכה שלהם בהשוואה לבנקים גדולים אחרים בעולם. דירוג של הפקדונות בבנק הפועלים, בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות ירד מ-A1 ל-A2 ואילו הדירוג של הפקדונות בדיסקונט והבינלאומי ירד מ-A2 ל-A3. בסוכנות ציינו כי מבנה ההוצאות של הבנקים בישראל לא מאפשר גמישות, והביעו חשש מהיקפי ואיכות המשכנתאות שמעניקים הבנקים בישראל ללקוחות.

כמו כן, חודש מארס היה החודש השני ברציפות שמנהלי תיקי ההשקעות הציגו תשואה שלילית על אף העליות באפיק המנייתי בשוק המקומי, כאשר נראה שהירידות באג"ח הקשו על ביצועי המנהלים, שהציגו ירידה של 0.3% בממוצע בכל המסלולים. כך עולה ממדד מנהלי התיקים של קלי שוקי הון ו"גלובס", המציג את ממוצע הביצועים של 80% מפעילות ענף ניהול התיקים, בהיקף של 70 מיליארד שקל.

החולשה בטבע נמשכה

ענקית התרופות טבע משכה את תשומת לב המשקיעים גם היום, על רקע ההתפתחויות במסחר בוול סטריט אמש, שם איבדה המניה 2.5% מערכה על רקע הורדת המלצה מצד בית ההשקעות First Global, שחתך ההמלצה על מנייתה ל"תשואת שוק" בגלל תוצאות הניסוי בלקווינימוד. בבית ההשקעות מעריכים שהתוצאות שפירסמה ענקית תרופות הגנריקה הן שליליות.

מניות שותפויות הגז נפט ריכזו עניין כמידי כל יום: נציין את השותפויות המעורבות בקידוח מאגר "תמר" (ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים ), על רקע הודעתה של השותפות האמריקנית נובל אנרג'י על חתימת חוזה בהיקף 27 מיליון דולר עם חברת Expro לתפעול הקידוחים בשטח הימי של ישראל. אקספרו תספק שירותים מיוחדים לבדיקת קידוחים וכן שירותים וציוד תת ימי.

מניית דיסקונט השקעות ריכזה עניין על רקע הגעתה להסדר מול בנק הפועלים לרכישת חובה של קבוצת מעריב . החברה רוכשת את החוב לבנק הפועלים שעומד על 106 מיליון שקל ב-42 מיליון שקל. בד בבד, הודיעה החברה כי חתמה בערב החג על הסכם עם הנאמנים במעריב לפיו תרכוש במועד השלמת העסקה 2 מיליון מניות של העיתון תמורת 2 מיליון דולר.

גם מניות שתי חברות הסלולר במעו"ף, סלקום ופרטנר , הוסיפו למשוך את תשומת לב המשקיעים כפי שקרה בשבוע החולף, על רקע מכרז הסלולר בו זכו שני מפעילים סלולריים חדשים. המניות ספגו חבטות בימים האחרונים, אך להערכות אנליסטים רבים - הפגיעה הצפוייה בהן עדיין אינה מגולמת במלואה במחירי המניות.

מניית החברה לישראל ריכזה עניין על רקע המלצה של בית ההשקעות סיגמא, שם גורסים כי מניות החברה נסחרות בדיסקאונט גדול מהרגיל במקרה של חברות החזקה ביחס להחזקות שלה, ולכן רואים בה כאטרקטיבית.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]