צמצום הייצור במפעלי טויוטה מתרחב לצפון אמריקה ולסין

זאת כתוצאה מקשייה לספק חלקים הנדרשים לפעילות הייצור עקב רעידת האדמה והצונאמי שפקד את יפן ■ טויוטה שמעסיקה 25 אלף עובדים בצפון אמריקה הודיעה כי הם לא יפוטרו

שבוע לאחר שהודיעה על קיצוץ פעילות הייצור ב-5 מפעלים באירופה, וחודש לאחר שביקשה מהמפעלים בארה"ב להתכונן לעצירת העבודה בהם, מודיעה היום חברת טויוטה כי היא מקצצת באופן משמעותי את פעילות הייצור בצפון אמריקה ובסין, זאת כתוצאה מקשייה לספק חלקים הנדרשים לפעילות הייצור עקב רעידת האדמה והצונאמי שפקד את יפן.

מוקדם יותר הודיעה טויוטה מוטור הנדסה וייצור בצפון אמריקה (TEMA), כי תעצור את פעילות הייצור בין ה-15-25 לאפריל, כעת הודיעה החברה כי היא מעריכה את השהיית הייצור עד ל-3 ביוני. "במהלך תקופה זו, הייצור יפעל בשיעור של 50% בימים שלישי עד חמישי בכל שבוע" נאמר בהודעה. בנוסף פעילות הייצור של החברה בקנדה תושהה למשך שבוע מה-23 במאי ופעילות הייצור בארה"ב תושהה בשבוע שיחל ב-30 במאי.

עוד הודיעה החברה כי "אין תוכניות לפטר עובדים במהלך תקופת ההשהייה. עובדי הייצור יעסקו באותה העת בהכשרה ובפעילויות לשיפור הפעילות במפעלי החברה".

טויוטה מעסיקה 25 אלף עובדים בצפון אמריקה אשר עובדים ב-9 מפעלים של החברה בארה"ב ב-3 מפעלים בקנדה ובמפעל אחד במכסיקו.

בסין מתכוונת טויוטה להפחית את הפעילות היצרנית בשיעורים של 30%-50% מיום חמישי הקרוב ועד ה-3 ביוני, גם שם בשל הקשיים בהם נתקלת החברה באספקת חלקים וחלפים.

טויוטה כבר הודיעה כי היא מפחיתה ב-50% את פעילותה היצרנית במפעליה ביפן, וגורמים רשמיים אמרו אתמול כי הפחתת הייצור תימשך ושטויוטה צפויה להפסיק באופן מוחלט את הייצור ביפן בין ה-28 באפריל ל-9 במאי.