ביהמ"ש: מגדל תחויב בארנונה נמוכה יותר על נכס לא שמיש

נקבע כי מגדל לא תחויב בארנונה לפי תעריף ביטוח על נכס המשמש כמחסן ■ תעריף בסיווג מחסנים הוא כרבע מתעריף ביטוח ■ הפסיקה נוגעת לנכס של מגדל ברחוב סעדיה גאון בת"א

עיריית תל-אביב לא תוכל להמשיך לגבות ארנונה מחברת הביטוח מגדל לפי סיווג של חברות ביטוח עבור נכס ברחוב סעדיה גאון בעיר, המשמש את החברה לצורכי אחסנה - כך קבע בית המשפט לעניינים מינהליים, שקיבל את ערעורה של מגדל נגד העירייה ופסק כי הנכס יחויב לפי סיווג מחסנים, שתעריפו כרבע מהתעריף בסיווג ביטוח.

נכס בשטח של 1,570 מ"ר מתוך שטחה של מגדל ברחוב סעדיה גאון בתל-אביב חויב בארנונה לפי סיווג "חברת ביטוח", אלא שב-2006 כתבה מגדל לעירייה כי הנכס עומד ריק, וביקשה פטור מארנונה על השטח לחצי שנה ושינוי הסיווג למחסנים, או לחילופין לסיווג של מבנים שאינם למגורים.

לאחר ביקורת שערך פקח מטעם העירייה סירב מינהל הארנונה של העירייה לפטור את השטח מארנונה בטענה כי אמנם הנכס אינו פעיל, אך גם אינו עומד ריק. בנוסף, סירב מינהל הארנונה לשנות את סיווג הנכס. מגדל ערערה לוועדת הערר לענייני ארנונה, אך נדחתה.

מגדל, באמצעות משרד כץ, גבע, איצקוביץ' (KGI), ערערה לבית המשפט על החלטת ועדת הערר. מגדל טענה כי יש לקבוע כי בתקופה הרלוונטית הנכס היה ריק.

מגדל טענה כי גם אם ייקבע כי הנכס אינו ריק - הרי שיש לחייבו לפי השימוש בו, כלומר אחסנה. נטען כי לפי הפסיקה יש לחייב נכס שאינו בשימוש לפי הסיווג הזול ביותר.