ארנולד שוורצנגר צפוי להתמודד לנשיאות האיחוד האירופי

מקורב למר עולם וכוכב הקולנוע לשעבר שסיים את כהונתו כמושל קליפורניה, מסר כי הוא צפוי להגיש מועמדות למשרה ■ כהונתו של הנשיא הנוכחי, הרמן ואן רומפוי, תסתיים במאי 2012

אחרי שהיה כוכב קולנוע במשך שנים וכיהן כמושל של מדינת קליפורניה, ארנולד שוורצנגר נושא עיניו לעבר משרת נשיא האיחוד האירופי, כך אמר היום (ה') מקורב לשוורצנגר למגזין "ניוזוויק".

"בשנים הבאות, האיחוד האירופי יזדקק לנשיא עם פרופיל גבוה במיוחד - מישהו שמסוגל לאחד את אירופה כולה", אמר השבוע טרי טריימן, חבר לשעבר בסגל של שוורצנגר כמושל קליפורניה, והוסיף כי "הצרפתים לא ירצו נשיא גרמני, הגרמנים לא ירצו נשיא איטלקי, וכן הלאה - אז מה לגבי מישהו שהוא יליד אירופה, שעזב את ארה"ב כדי לחזור ולכהן במשרה הבכירה ביותר ביבשת?".

שוורצנגר, אשר סיים בתחילת השנה את תפקידו כמושל קליפורניה, הוא יליד אוסטריה ולפיכך לא יכול להתמודד לתפקיד נשיא ארה"ב (חובה להיות יליד המדינה כדי להתמודד למשרת הנשיא בארה"ב - ג.ק.). לכן, לא מן הנמנע כי כוכב סרטי הפעולה לשעבר יתמודד על משרת נשיא האיחוד האירופי כבר בתום כהונתו הרשמית של הנשיא הנוכחי וראש ממשלת בלגיה לשעבר, הרמן ואן רומפוי, המסתיימת במאי 2012.