עכשיו תורה: סמסונג תובעת את אפל על הפרת פטנט

נמשכת ההתכתשות בין שתי ענקיות הטכנולוגיה: מספר ימים בלבד לאחר שאפל הגישה תביעה נגד סמסונג, הגישה הלילה סמסונג תביעה נגד אפל בטענה להפרת פטנט באייפון ובאייפד

זו מלחמה על הרבה מאוד כסף - אבל בעיקר על מובילות טכנולוגית ועל שם: ענקית הטכנולוגיה הדרום-קוריאנית סמסונג הודיעה לפנות בוקר (ו') כי הגישה תביעת ענק על הפרת פטנט נגד אפל האמריקנית. התביעה הוגשה בדרום-קוריאה, ביפן ובגרמניה במקביל.

בסמסונג טוענים כי באפל הפרו בעת עיצוב וייצורי מכשירי האייפון והאייפד פטנטים של החברה בתחום אופטימיזציית העברת המידע וכן פטנטים בתחום החיסכון באנרגיה/בסלוללה בעת שידור נתונים.

תביעה נוספת נוגעת לפטנט שסמסונג טוענת ששייך לה בתחום הגישה לאינטרנט במחשבים ביתיים (PC) באמצעות חיבור הטלפון הנייד למחשב.

בסך-הכול טוענת התביעה להפרה של 5 פטנטים מצד אפל.

בסמסונג מאשרים הבוקר כי התביעה הוגשה בתגובה למהלך שנקטה חברת אפל כנגדה בשבוע שעבר - אז הגישה ביום שישי תביעה כנגד סמסונג בטענה כי האחרונה הפרה פטנטים של אפל בעת ייצור מכשיר הגלקסי, הנוגעים לעיצוב המכשיר, טכנולוגיית השימוש במסך מגע, אריזה ומערכת ההפעלה.

המשקיעים במזרח, עושה רושם, אינם מתרשמים יתר על המידה מהצעדים שנוקטת סמסונג, ומניית החברה עדיין נסחרת בנטיה מטה. אפל, לעומת זאת, רשמה אתמול זינוק מרשים במסגרת המסחר בוול סטריט על רקע דוחות כספיים חיוביים שפירסמה ביום רביעי האחרון.