מריל לינץ' חותך ההמלצה למניית טבע מ-65 ל-58 דולר

האנליסט גרג גילברט: "מכירת החיסול של המניה אינה מוצדקת - מותירים המלצת קניה; טבע מעניינת אפילו ללא הקופקסון" ■ "ההנהלה עשוייה ליזום מהלך לרכישת מניות"

ביום שאחרי צניחה של 8.5% בערכה, מתעוררת טבע ליום חדש בו נדרשים האנליסטים להציג את תחזיותיהם לתוצאותיה. המניה, שספגה נפילה של יותר מ-30% בשנה החולפת על אף שהציגה תוצאות גבוהות, עומדת במרכז סקירה מיוחדת שפירסם היום בנק ההשקעות הגדול מריל לינץ'.

בסקירה, תחת הכותרת "מחשבות מהירות על החולשה של טבע", טוען האנליסט גרג גילברט כי מכירת החיסול של המניה אתמול בעקבות הודעת המתחרה ביוג'ן על הצלחה בניסוי בטיפול ה-BG-12 המיועד לחולי טרשת נפוצה אינה מוצדקת.

בשורה התחתונה, במריל לינץ' מותירים את המלצת הקנייה למניית טבע - אך מבצעים "התאמה" למחיר היעד למניה ומורידים אותו מ-65 דולר ל-58 דולר. מדובר עדיין בדיסקאונט של 26% ביחס למחיר המניה כיום בניו יורק.

בבנק מסבירים את ההחלטה ב"סיכון הגובר להאטה ואף נסיגה בקצב המכירות של הקופקסוןעד שנת 2014". עיקר הסיכון, מעריכים במריל לינץ', מרוכז בסוף שנת 2012 ותחילת 2013 עם יציאת ה-BG-12 לשוק. במריל לינץ' מזכירים כי הקופקסון מהווה קרוב לשליש מהכנסותיה של טבע כיום.

לאחר עדכון ההמלצה, כותבים במריל לינץ' כי טבע מעניינת "אפילו ללא הקופקסון": האנליסטים מציגים תרחיש "לא ריאליסטי ואף בלתי אפשרי", כהגדרתם, של מחיקת הקופקסון לחלוטין מהמודל החל מינואר 2012. גם במצב זה, טוענים במריל לינץ', תציע טבע רווח של 3.29 דולר למניה בשנת 2012 ותהיה ראוייה למחיר יעד של 40 דולר - וזאת, כאמור, בהתבסס על תרחיש לא סביר של חיסול מלא של התרופה המהווה היום שליש מהכנסותיה של החברה.

מחיר היעד החדש של המניה, 58 דולר, מבוסס על פי כלכלני מריל לינץ' על הערכה לרווח של 5.86 דולר למניה בשנת 2012.