בלומברג: "סוחרי אופציות מתגוננים מגל ירידות - וזה חיובי"

מחירה של אופציית מכר על ה-S&P 500 כמעט כפול מהמחיר של אופציית רכש על המדד ■ הסיבה: סוחרים חוששים מגל ירידות בעקבות הפסקת רכישות האג"ח של הפד - ומגדרים סיכונים

סופה המתקרב של תוכנית רכישת האג"ח של הפדרל ריזרב גורם לסוחרי האופציות בוול סטריט להצטייד באופציות מכר (PUT) על מדד ה-S&P 500, מחשש לגל ירידות הניצב בפתח. לפי נתוני סוכנות בלומברג, סוחרי האופציות משלמים היום מחיר שיא של 4 שנים על אופציות המכר על ה-S&P 500, אולם ההיסטוריה מלמדת כי זהו דווקא סימן שורי לשוק המניות.

מחיר אופציית מכר ל-3 חודשים על ה-S&P 500 הינו כמעט כפול ממחיר על אופציית רכש (CALL) על המדד. מדובר ביחס הגבוה ביותר שנרשם מאז יולי 2007. לפי בלומברג, ב-17 הפעמים האחרונות שיחס זה היה כה גבוה, מדד ה-S&P 500 דווקא עלה ב-3.9% בממוצע במהלך ה-3 חודשים שלאחר מכן.

לפי בלומברג, סוחרים בוול סטריט מצטיידים באופציות מכר לצורך גידור והגנה מפני גל ירידות אפשרי, שעלול להגיע בעקבות הודעת הפד אודות הפסקת תוכנית רכישות האג"ח ב-600 מיליארד דולר בחודש יוני. מדובר לכאורה בסימן שלילי, אולם האנליסט דן פינלי מדויטשה בנק מציין כי מהלכים דומים כאלה קדמו בעבר דווקא לעליות בשוק, שכן משמעותם היא שאותם שחקנים חכמים קונים מניות ומשתמשים באופציות כדי לגדר סיכונים.

"ניהול סיכונים זה דבר מקובל וכלל לא חריג לראות משקיעים קונים מניות ומגדרים את השקעתם בו זמנית", מסביר פינלי.

"אנחנו ללא ספק בשוק שורי"

אחד המשקיעים הגדולים הללו, שקונה מניות ואופציות מכר בו זמנית לצורך גידור, הוא סרגיי מרטין אמורוס, מנכ"ל בית ההשקעות Credit Andorra Asset Management שבאנדורה, אשר אמר בשיחה עם בלומברג כי הוא החל להרחיב את תיק המניות של בית ההשקעות לאחר רעידת האדמה החזקה שפקדה את יפן בחודש שעבר, ובמקביל הוא קונה אופציות מכר כדי להגן על ההשקעה. בית ההשקעות שבניהולו חולש על נכסים בהיקף של 5.8 מיליארד דולר.

"התחלנו לקנות שוב מניות בעקבות הנפילות בשווקים לאחר רעידת האדמה ביפן", הוא אומר. "זיהינו הזדמנות והמחירים היו טובים. כעת אנו רוכשים אופציות מכר כדי להגן על התיק. יש יותר מדי חזיתות פתוחות, יותר מדי סימני שאלה".

מדד S&P 500 עלה ב-6.3% מתחילת השנה הודות לנתונים כלכליים טובים שפורסמו בארה"ב, כמו למשל ירידת שיעור האבטלה ל-8.8% הודות ליצירה מואצת של משרות בשוק העבודה. אנליסטים מעריכים כי כלכלת ארה"ב תצמח בקצב שנתי ממוצע של 3.1% עד שנת 2013.

"אנחנו ללא ספק בשוק שורי", מסכם רנדל וורן, מנהל ההשקעות הראשית ב-Warren Financial Services & Associates, הסוחר באופציות ומנהל תיקים ב-65 מיליון דולר. "אנשים מודאגים מהמון דברים: סיכונים גיאו-פוליטיים, האסון ביפן והורדת תחזית הדירוג של ארה"ב. יש מיליון דברים להיות מודאגים לגביהם, אבל השוק מטפס מעל חומת הדאגות".