והזוכים הם: כל המאושרים מהפסטיבלים הרבים בפסח

בין הזוכים בפסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי בחיפה ובפסטיבל התיאטרונטו: "החופש לזוז" של גדעונה רז ושרון בורשטיין והצגת היחיד "קברט ז'בוטינסקי" שכתב וביים גדי צדקה

"החופש לזוז", סיפורו של ילד המצליח להתגבר על הפרעת קשב בזכות אהבתו למוזיקה, היא הזוכה בפסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי בחיפה, והשחקנית פנינה ברט-צדקה היא זוכת פסטיבל התיאטרונטו להצגות יחיד על "קברט ז'בוטינסקי" שכתב וביים גדי צדקה.

שני הפסטיבלים התקיימו במהלך חול המועד פסח, כאשר לאירועי פסטיבל הצגות הילדים הגיעו כ-50 אלף צופים, שנהנו ממאה מופעים בביצוע אמנים מהארץ ומחו"ל. להצגות התיאטרונטו נמכרו כל 10,000 הכרטיסים ומאות נוספים נחטפו להופעות שהתווספו ללוח המקורי לבקשת הקהל.

את "החופש לזוז" כתבו גדעונה רז ושרון בורשטיין וביים נורמן עיסא, והיא נכללה בין שש הצגות התחרות שהועלו בבכורה עולמית. חבר השופטים של פסטיבל הצגות הילדים כלל את מנכ"לית והמנהלת האמנותית של תיאטרון בית לסין ציפי פינס, שפרה שיינמן, דיתי רונן, אלי ביז'אווי ולילי בן נחשון.

"החופש לזוז" זכתה את יוצריה בפרס כספי בסך 25 אלף שקל מקרן תרבות חיפה. פרסים נוספים בסך 2,500 שקל העניקה הנהלת הפסטיבל ליעל טילמן זוכת פרס במאית השנה על ההצגה "ארץ קליק" בהפקת תיאטרון אורנה פורת להצגות ילדים ונוער, המחזאי יובל ברגר על "ארץ קליק", שחקן השנה יובל סטוניס על "החופש לזוז", שחקנית השנה שי-לי הירש על "ארץ קליק", מעצב התפאורה זאב לוי על "ארץ קליק", מעצב התלבושות מאור צבר על "האוצר שבהר", מעצב התאורה עדי שמרוני על "ארץ קליק" ומלחיני השנה תאמר נאפר ורמי סלאח על "החופש לזוז".

פנינה ברט-צדקה, זוכת פרס שחקנית השנה על שם נסים עזיקרי ז"ל בפסטיבל התיאטרונטו ה-21 להצגות יחיד, מגלמת ב"קברט ז'בוטינסקי" את לאה, גננת מיתולוגית במושבה בנימינה, הפונה לראש הממשלה אהוד אולמרט, בעברו אחד הילדים בהם טפלה, בניסיון לשנות את החלטתו לפתוח במלחמה שנייה בגבול הצפון אליה יישלח נכדה החייל.

חבר שופטים שכלל את השחקן אילן דר, השחקן-במאי שמעון מימרן והמחזאי גלעד עברון זיכו את ברט-צדקה בפרס בסך 10,000 שקל. בנימוקיהם לבחירתה כזוכת התיאטרונטו ציינו בין השאר: "פנינה מגישה תפקיד בעל כוח רב, מרגש ביותר, מתוך שכנוע פנימי עמוק ומורכבות. משחקה מבטא קשת רגשית כמעט בלתי אפשרית שהיא ביטוי נאמן לצלקות של החיים בארץ הזאת".

בנוסף הוענקו במסגרת התיאטרונטו ציון לשבח לשחקנית יעל טוקר על הופעתה בהצגה "נחמודת" על פי סיפור מאת אנטון צ'כוב בבימויו של איציק ויינגרטן. יוגב יפת זכה בפרס השחקן הטוב ביותר במסגרת התחרותית של הצגות היחיד לילדים על הופעתו כנער פלשתינאי המאושפז בבית חולים בישראל במחזה "סמיר ויונתן על כוכב מאדים" שכתבה סיוון הנדלסמן וביימה דניאלה מיכאלי.

השחקנית יעל זיגדון זכתה אף היא בציון לשבח על הופעתה כילדה עולה חדשה מצרפת בהצגת הילדים "אור-לי" שכתב עידו סתר וביימה הדר משה. כל אחד מזוכים אלה זכה במענק בסך 5,000 שקל בחסות משה אדרי וסינמה סיטי.