ההפסד של כור "על הנייר" יגדל? רווחי קרדיט סוויס נפלו 45%

התחזקות הפרנק השוויצרי כנגד הדולר והאירו שחקו את הרווחיות ■ "ברבעון שהתאפיין באי-ודאות גבוהה בשווקים, המשכנו את המומנטום החזק מול הלקוחות והגדלנו את נתח השוק"

קרדיט סוויס , הבנק השוויצרי השני בגודלו בו החזיקה חברת כור בסוף שנת 2010 ב-3.25% פירסם היום כי ברבעון הראשון של 2011 נפלו רווחיו ב-45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ואלו הסתכמו ב-1.14 מיליארד פרנק שוויצרי, ירידה חדה מהציפיות שגם כך היו מופחתות על רקע השחיקה ברווחיות שנבעה מהתחזקותו של המטבע השוויצרי כנגד הדולר והאירו וגורמים נוספים שגבו את המחיר. הכנסות הבנק ירדו ב-13% ל-8.99 מיליארד פר"ש לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי נפל ב-16.6% והסתכם ב-1.67 מיליארד פרנק שוויצרי. עם זאת, היקף ההון החוזר עלה ב-18.8%, הבנק דיווח על עלייה בנתח השוק ועל גידול של 19.1 מיליארד פר"ש בנכסים חדשים בזכות פעילות חזקה בתחום האג"ח, פעילות יציבה בתחום המניות וגידול בהכנסות מפעילות מסחר שנבעה מחטיבת הבנקאות להשקעות.

הבנק מסר בהודעתו כי "לקראת הרבעון הבא (בו אנו נמצאים כעת) הוא מוכן היטב להגדלת הונו בעקבות השיפור במיצובו בשוק, למרות התנודתיות בשערי החליפין על רקע הטלטלה העוברת על אירופה בשל משבר החובות".

מנכ"ל הבנק, בראדי דוגן אמר עם פירסום הדוחות: "הצלחנו לספק עוד עדויות לכך שהמודל העסקי שלנו מייצר יציבות, ורווחים באיכות גבוהה. ברבעון שהתאפיין באי-ודאות גבוהה בשווקים, המשכנו את המומנטום החזק שלנו מול הלקוחות והגדלנו את נתח השוק שלנו בכך שמשכנו השקעות חדשות בנכסים בהיקף של 19.1 מיליארד פר"ש".

נזכיר כי בפברואר הודיע המנכ"ל על הורדת תחזית הרווח של הבנק בתגובה להקשחת דרישות ההון. עוד נציין כי לבנק היו הפסדים ומחיקות קטנות יותר מלמתחריו ובראשם הבנק הגדול בשוויץ, UBS, במהלך המשבר הגלובלי. נציין מאז שנת 2009 נפל מחירה של מניית הבנק לכ-40 פר"ש לעומת 60 פר"ש. עם זאת, מתחילת השנה נרשמה עלייה של כ-4% בשער המניה.

אתמול (ג') דיווח UBS על ירידה של 18% ברווחיו, ואלו היו תוצאות טובות מהציפיות בשוק, מה שמגביר את הלחץ על קרדיט סוויס.

נזכיר כי בדוחות סוף השנה שפירסמה חברת כור ב-17 במארס דיווחה כור על מעבר להפסד של 536 מיליון שקל ועל צניחה של 93% בהכנסות שהסתכמו ב-177 מיליון שקל. ההפסד "על הנייר" של כור מהשקעתה בבנק השוויצרי קרדיט סוויס נכון ל-31 בדצמבר זינק ל-1.4 מיליארד שקל מאחר ובספרים דווח על השקעה של 6.97 מיליארד שקל ואילו שווין של המניות בסוף השנה נפל ל-5.54 מיליארד שקל. נציין כי במהלך השנה שעברה מימשה כור מניות וקיבלה דיבידנדים מקרדיט סוויס, כך שכור רשמה ב-2010 רווח של 277 מיליון שקל על השקעתה בקרדיט סוויס.