כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס": שת"פ לבטר פלייס בסין

הודיעה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת החשמל השנייה בגודלה בסין: שתי החברות יפעלו לקידום הצבת תשתית טעינה והחלפת סוללות בסין

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", הודיעה היום (ד') חברת בטר פלייס על חתימת הסכם אסטרטגי עם חברת החשמל השנייה בגודלה בסין, CSG - China Southern Power Grid Co. החברה מדורגת במקום ה-156 ברשימת הפורצ'ן 500 והיא חברת החשמל השביעית בגודלה בעולם.

ההסכם מתמקד בפרויקטים משותפים לפיתוח תשתיות טעינה לרכב חשמלי באזורי השירות של CSG, ואמור לסייע בקידום המעבר למכוניות חשמליות בעלות סוללה מתחלפת בסין.

במקביל, הודיעה היום החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה עם הממשל העירוני של גוואנגנז'ו, העיר השלישית בגודלה בסין. ההסכם נחתם בעת ביקור משלחת בכירה מהעיר בישראל והוא קורא לתמיכה במאמצים ליצור שרשרת אספקה ורשת טעינה למכוניות חשמליות בעיר שבה פועל המרכז של CSG, ולעודד יצרני מכוניות מקומיים בעיר לייצר מכוניות חשמליות עם סוללות מתחלפות. עוד קורא ההסכם לעודד לאימוץ המכונית החשמלית על ידי מגזרים בהם פועלים ציי רכב גדולים, מכוניות המגזר הציבורי וציי המגזר הפרטי, כגון מוניות.

זאו ג'ינגו (Zhao Jianguo), מנכ"ל CSG: "אנו מאמינים כי תשתית רחבה של טעינה היא חיונית לצורך אימוץ המוני של רכב חשמלי והתמקדות בטעינה נקודתית בלבד היא יקרה מדי וגוזלת זמן רב מדי. מודל החלפת הסוללה עשוי להפוך לפופולרי בסין ומרכז המבקרים והדגמת טכנולוגית החלפת הסוללה, במסגרת הפרויקט המשותף עם בטר פלייס, יסייעו בקידום אימוץ המכונית החשמלית בסין ויאפשרו ללקוחות פוטנציאליים לחוות את הפיתרון".

ההסכם בין בטר פלייס ו-CSG קורא לחברות לפעול במשותף לגיוס גופי ממשל סיניים רלוונטיים ובעלי עניין אחרים, לקדם סטנדרטיזציה ומדיניות תואמת, במידת הצורך, על מנת להאיץ את תעשיית כלי הרכב החשמליים הצומחת במהירות בסין. החברות תפתחנה מרכז הדרכה משותף במספר שלבים, במטרה לארח משלחות מהממשל והתעשייה ולהדריך צרכנים סיניים ביתרונות של מעבר לרכב חשמלי.