ביהמ"ש: שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד יישאר חסוי

השופט אברהם הימן דחה בקשה שלישית בעניין שהגיש העיתון "ידיעות אחרונות": "פרסום שמו של עד המדינה בשלב זה, טרם שנערך שימוע לחשודים בפרשה, יפגע בחקירה ובאותו אדם"

שמו של עד המדינה בפרשת הולילנד יישאר חסוי - כך החליט בית משפט השלום בראשון-לציון, שדחה בקשה שלישית בעניין שהגיש העיתון "ידיעות אחרונות".

סגן הנשיאה, השופט אברהם הימן, שנתן את ההחלטה, ציין כי פרסום שמו של עד המדינה בשלב זה, טרם שנערך שימוע לחשודים בפרשה, יפגע בחקירה ועלול להסב לה נזק רב וכן פגיעה חמורה באותו אדם.

בהחלטתו התייחס השופט לפרסומים הרבים בכלי התקשורת, שחלקם הפרו באופן בוטה וחלקם באופן מרומז את איסור הפרסום אודות זהות עד המדינה.

"אני סבור כי עצם הפרסומים הללו, ואין כוונתי לפרסומים שהיה בהם כדי עבירה על החוק, די בהם כדי להוות האיזון הראוי לדיון הציבורי בנושא בו אנו עוסקים. אי-פרסום שמו של אותו אדם הוא זניח מבחינת האינטרס הציבורי, ככל שאין הוא מתמצה בחטטנות ובמציצנות גרידא", כתב השופט.

במסגרת הבקשה, "ידיעות אחרונות" טען כי פרשת הולילנד הגיעה לשלב בו חובה לפרסם את זהותו של עד המדינה. זאת, לאחר שהפרקליטות הודיעה לפני שבועות מספר על כוונתה להגיש כתבי אישום בפרשה, בין היתר נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נגד בכירים בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל ונגד יזמי פרויקט הולילנד, בכפוף לשימוע.

עוד נטען כי עד המדינה הוא איש רב-מעללים שמהימנותו מפוקפקת, ולכן יש חשיבות ציבורית לחשיפת זהותו.

בנוגע לטענה זו קבע השופט הימן: "שאלת מהימנותו, או כלשון המבקשת 'מעלליו', של אותו אדם - ראוי שתידון בבית המשפט אם יוגשו כתבי אישום, ויש לעתים לשים מחסום לתופעה של שיפוט מחוץ לכותלי בית המשפט בעניינים משפטיים מובהקים".

יצוין כי שמו של עד המדינה כבר פורסם, כאמור, פעמים רבות בגלוי ובמרומז, ובאמצעות חיפוש פשוט באינטרנט, למשל על-ידי הקשת הערך "פרשת הולילנד" בויקיפדיה, ניתן לברר את זהותו.