היזם דב מורן: "הייתי רוצה למות עם חשבון בנק ריק"

האיש מאחורי מודו בריאיון לערוץ 10, על ההחלטה בעניין סגירת החברה: "החלטה קשה ולא טריוויאלית, אבל זו הייתה ההחלטה הנכונה" ■ סיפר על מיזם חדש בו השקיע 3 מיליון דולר

"יש מקרים בהם אתה מסתכל על הנתונים היבשים, ולא רואה כלום - רק ערפל", אמר היום מנכ"ל מודו דב מורן, בריאיון בתוכנית "המקור" בערוץ 10. מורן התייחס למינוי כונס נכסים לחברה שפיתחה טלפונים סלולריים מודולריים, לאחר שנכנסה לחובות של עשרות מילוני שקלים וסך הפסדיה נאמד ב-450 מיליון שקל.

לאחר שהודיעה על כוונתה לצאת להנפקה בבורסה באוקטובר 2010, הודיעה לפתע מודו על ביטול ההנפקה ועל פיטוריהם של 130 עובדים. "עשינו דיון אצל החתמים שאמרו שהולך קשה, ושאפשר לגייס 10 מיליון דולר, במקום 20 מיליון דולר להם ציפינו", סיפר מורן.

מורן: קיבלתי החלטה קשה ולא טריוויאלית

בשלב זה מורן החליט שהוא מבטל את ההנפקה, "כי יש הבדל בין גיוס כסף מהציבור, לגיוס ממשקיעים מקצועיים". מורן הוסיף כי הרגיש שרף הסיכון שהוא לוקח, תמורת 10 מיליון דולר, הוא גבוה מידי. "זאת הייתה החלטה קשה מאד ולא טריוויאלית. ממש נעצר לי האוויר", אמר מורן, והוסיף: "בסופו של דבר, אני חושב שעשיתי את ההחלטה הנכונה".

מורן הקפיד לספר שהוא מנהל אורח חיים לא ראוותני: "אני לא מיליארדר, לא חי ממאות מיליונים בבנק. כשאמות אני רוצה מצבה מאבן הכי פשוטה שיש. כלום כסף", אמר, והוסיף: "הייתי רוצה למות עם חשבון בנק ריק".

בימים אלה עובד מורן על מיזם חדש הקשור בטלוויזיה אינטראקטיבית - "אמרתי לעצמי שאשקיע במיזם החדש לפחות 3 מיליון דולר". מורן סיפר כי המיזם נמצא בשנה השנייה לפעילותו, ועדיין קשה לו להכריע אם יקצור פירות בעתיד.

על פוליטיקה וכישלון

"יכול להיות שאם הייתי מצליח במודו, הייתי מנסה לקחת צעד קדימה לכיוון של פוליטיקה, כי אכפת לי מאד ממה שקורה בארץ", אמר מורן בהתייחסו לשמועות על כוונתו לעשות הסבה לכנסת. "אני חרד למצב כאן. אבל אם אלך לפוליטיקה יהיה לי קשה, כי כולם יגידו שלא הצלחתי במודו - אני חייב ליצור הצלחה עסקית כדי להוכיח לאחרים שאני יכול".

מורן התייחס ללקחים שהפיק מהחוויה, וציין ש"למדתי להיות יותר צנוע ביכולת שלי להעריך את עצמי, למה אני מסוגל ולמה אני לא מסוגל". מורן הוסיף כי "ברגע שלקחת את הדולר הראשון אתה לא עומד לבדך, הבטחת דברים ואתה לא יכול פשוט לסגת מההבטחות שנתת".

מודו - 100 פטנטים, 7 מיליון שקל

נזכיר, כי לאחר מינוי כונס נכסים ובקשה לפירוק החברה ע"י עובדיה, מודו החלה במימוש הנכסים שבבעלותה. כפי שנחשף ב"גלובס" במארס השנה, החברה מעמידה את הפטנטים שפיתחה למכירה לכל המרבה במחיר. זאת לאחר כישלון החברה לגייס הון בשנה שעברה, אשר הוביל להפסקת פעילותה. מודו צברה בשלושת שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה.

השבוע פורסם כי ענקית האינטרנט גוגל הציעה לרכוש את הפטנטנים של החברה תמורת 7 מיליון שקל. ההצעה גבוהה יותר מהצעה קודמת של חברת קינגסטון, שהציעה עבורם 5 מיליון שקל.