ארה"ב: "חיילי קדאפי קיבלו ויאגרה ואונסים נשים בלוב"

שגרירת ארה"ב באו"ם ניסתה לשכנע מדינות כמו רוסיה והודו שמעורבות נאט"ו בלוב הכרחית נוכח מעשי הזוועה של נאמני קדאפי נגד אזרחי המדינה

סוזן רייס, שגרירת ארה"ב באו"ם, טוענת כי חייליו של שליט לוב מועמר קדאפי הגבירו את מעשי האלימות המינית נגד נשים בלוב. בדיון שנערך אמש (ה') בדלתיים סגורות באו"ם, אמרה רייס כי חיילי קדאפי אונסים נשים ומשתמשים בוויאגרה, הגלולה המיועדת לטיפול באימפוטנציה, כדי לבצע את זממם.

כמה מהדיפלומטים שנכחו בדיון אמרו לסוכנות רויטרס כי רייס הדגישה במיוחד את האלימות המינית ואת העובדה שלחיילי קדאפי ניתנו כדורי ויאגרה - ואיש מהנוכחים לא הגיב למשמע הדברים.

דיפלומטים אמרו לרויטרס כי אם טענותיה של רייס נכונות, הרי שהדבר מצביע על כך שמפקדים בצבא קדאפי חילקו ויאגרה לחייליהם והורו להם לאנוס נשים על מנת להפחיד את האוכלוסיה התומכת במורדים בלוב. מעשים אלה נחשבים לפשעי מלחמה על פי החוק הבינלאומי.

לפי הדיווח, רייס לא הציגה עדויות התומכות בטענותיה וחלק מהדיפלומטים שנכחו בדיון סבורים כי היא ניסתה להוכיח שהמלחמה בלוב אינה עוד מלחמת אזרחים רגילה, אלא מלחמה אכזרית יותר וקדאפי מנסה להשליט טרור על אזרחי המדינה.

"רייס דיברה על חיילים שמקבלים ויאגרה ואונסים נשים; היא דיברה גם על מעשים זדוניים שמכוונים נגד ילדים", אמר מקור דיפלומטי לרויטרס. לדבריו, רייס כיוונה את דבריה לעבר נציגי מדינות כמו רוסיה והודו, שמתנגדים להתערבות נאט"ו בלוב.