עונת הדוחות בוול סטריט: קטרפילר ומרק עקפו התחזיות

(עדכון) - החברה היכתה את תחזיות האנליסטים ב-8 סנט למניה בשורת הרווח והעלתה מעט את הטווח התחתון של תחזית הרווח השנתית ■ קטרפילר ניפצה את התחזיות

עונת הדוחות הכספיים בוול סטריט ממשיכה לזמן הפתעות למשקיעים, והיום (ו') הגיעה תורה של ענקית התרופות מרק להכות את תחזיות האנליסטים המוקדמות, תוך שילוש הרווח הרבעוני הנקי שלה. מרק הרוויחה 92 סנט למניה ברבעון הראשון של השנה, בעוד האנליסטים ציפו ל-84 סנט למניה.

"התוצאות החזקות שלנו הושגו הודות לצמיחה דו-ספרתית במכירות מוצרי מפתח, לצד שמירה קפדנית ומכוונת על הוצאות החברה", מסר המנכ"ל קנת' פרייזר בהצהרה שהוכנה מראש, אשר הוכנס לדוחות הכספיים.

מכירות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-11.6 מיליארד דולר, עלייה של 1% לעומת המכירות ברבעון הראשון של 2010. מרק צופה צמיחה חד ספרתית נמוכה בהכנסות השנה אך העלתה את תחזית הרווח השנתית לרמה של 3.66-3.76 דולר למניה, לעומת התחזית הקודמת שעמדה על 3.64-3.76 דולר למניה.

זמן קצר לאחר פרסום הדוחות של מרק, הפתיעה גם ענקית הציוד המכני קטרפילר עם תוצאות כספיות טובות מהצפוי. קטרפילר הרוויחה 1.84 דולר למניה ברבעון הראשון לעומת 36 סנט למניה ברבעון המקביל. האנליסטים ציפו לרווח של 1.31 דולר למניה בלבד. מכירות החברה זינקו לרמה של 12.95 מיליארד דולר מ-8.24 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

קטרפילר צפויה לסגור בהמשך השנה את העסקה לרכישת חברת הכרייה Bucyrus תמורת 7.6 מיליארד דולר. מנהלי קטרפילר אמרו לאחרונה כי ייתכן שהעסקה תושלם ללא הנפקת מניות חדשות לצורך גיוס הון, וזאת לאור תזרימי המזומנים החזקים שצפויה החברה לייצר השנה.

"הביקושים למוצרינו ממשיכים להשתפר, הגברנו את התפוקה, השמירה על ההוצאות מצוינת והמרווחים התפעוליים שלנו השתפרו", אמר המנכ"ל דאג אוברהלמן במעמד פרסום הדוחות היום. "ייצרנו ברבעון הראשון יותר מ-1.6 מיליארד דולר מחטיבת המיכון שלנו, שזו עלייה של 50%".