פישר: "לא אתפלא אם הצמיחה בישראל תהיה מעל 4.5%"

נגיד בנק ישראל בראיון לוול סטריט ג'ורנל: "יש הרבה יותר אי ודאות מכפי שהיה, עלינו להיערך למגוון גדול יותר של תרחישים" ■ "כשהריבית תעלה - שערי החליפין יתאימו את עצמם"

על רקע הדאגה הגוברת בשוק הנדל"ן, השקל המאמיר, צעדי ההתערבות של בנק ישראל בשוק המשכנתאות וחוסר הוודאות בעולם בכל הנוגע למצב בשווקים - העניק נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ראיון מיוחד לעיתון הוול סטריט ג'ורנל בו שיתף בעמדותיו לגבי המדיניות ולגבי כלכלת ישראל.

בראיון מצויין, בין היתר, כי בנק ישראל העלה אך לאחרונה את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ישראל בשנת 2011 מ-3.8% ל-4.5% - כאשר לאחר מכן מצוטט הנגיד כאומר "לא אהיה מופתע אם נצמח בקצב מהיר מזה ברבעון הראשון". לדבריו, הכלכלה בישראל מתמודדת עם האתגרים בצורה "יפה מאוד".

חלק משמעותי מהראיון עם פישר הוקדש למלחמתו בהיחלשות המתמידה של הדולר לעומת השקל, כאשר מצויין כי לאחרונה גילה בנק ישראל מדיניות "סלחנית" יותר כלפי השקל המתחזק. "אם השקל יתחיל לנוע לכיוונים שלא תואמים את ההערכות שלנו של היכן מצויה הכלכלה והיכן נמצאים השווקים - נהיה חייבים להתערב", אומר פישר ומוסיף: "אנחנו לא יודעים מה עומדת להיות מידת ההתערבות. אנחנו מקווים שהיא תהיה מינימלית".

"יש לנו תחזית מבטיחה, אבל אנחנו חיים בעולם לא ודאי", מצוטט פישר כאומר כשהוא מתייחס למהומות הגוברות בעולם הערבי. "אתה חייב במצב הזה להיות על המשמר כל הזמן. יש יותר אי ודאות מכפי שהיה קודם לכן - אנחנו צריכים להיות מוכנים למגוון גדול יותר של תרחישים".