סוגרים על קדאפי: בנו וכמה מנכדיו נהרגו הלילה בלוב

סייף אל ערב בן ה-29 ו-3 מילדיו, נכדיו של הרודן הלובי, נהרגו הלילה בהפצצה אווירית של כוחות הקואליציה על בית שבו שהו ■ קדאפי ואשתו שנכחו במקום לא נפגעו ■ לוב: "זה פשע מלחמה"

סוגרים על מועמר קדאפי: בנו הצעיר של שליט לוב מועמר קדאפי ושלושה מנכדיו נהרגו הלילה בתקיפת מטוס של נאט"ו על בית בטריפולי שבו שהה באותן דקות גם הרודן עצמו. רשויות השלטון בלוב מסרו כי קדאפי עצמו לא נפגע בהפצצה.

לדברי גורם בשלטון הלובי, סייף אל-ערב קדאפי בן ה-29 הוא ההרוג בהפצצה, יחד עם שלושה מילדיו - נכדיו של הרודן. מדובר דווקא בבנו של קדאפי שאינו לוקח חלק במאבק התקשורתי של אביו, שאף שלא שהה במדינה במהלך השנים האחרונות.

"מצב בריאותו של המנהיג טוב והוא לא נפגע בפשע המלחמה", אמר דובר הממשלה הלובית מוסא איברהים במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה הלילה לכלי התקשורת הזרים. אברהים הוסיף כי קדאפי שהה בבית שהופצץ יחד עם אשתו ואנשים נוספים שלא נפגעו כלל.

אחרי הדיווח: המורדים חגגו ברחובות

מיד בסמוך להפצצה, כמו במקרים רבים לאחרונה, נלקחו כלי התקשורת הזרים על ידי נציגי הממשל ל"סיור הריסות" במבנה שהופצץ. לדברי העיתונאים הזרים, קרסה לגמרי התקרה במבנה שהופצץ הלילה ונגרם לו הרס רב.

עם קבלת ההודעה על תוצאות ההפצצה, יצאו אזרחים רבים בבנגזי, שבשליטת המורדים, ופתחו בחגיגות ברחובות. בין החוגגים היו גם רבים מכוחות המורדים שהחלו לירות באוויר לאות שמחה.

דובר האופוזיציה בלוב ניסה להטיל ספק בדיווח וטען כי מדובר במניפולציה של השלטון. "מעולם לא שמענו על סייף אל-ערב עד לתחילת המהומות", אמר דובר האופוזיציה. "ככל הנראה מדובר בדבר שקר של השלטון כדי לגייס אהדה", הוסיף.

בנאט"ו מכחישים שתקפו את משפחת קדאפי

מפקד כוחות נאט"ו בלוב צ'רלס בושרד אישר את הדיווח כי מטוסי הקואליציה תקפו הלילה "בניין השייך לממשל הלובי", אך סירב לאשר כי המתקפה כוונה כלפי קדאפי או מי מבני משפחתו. "אנו תוקפים מטרות צבאיות ולא אישים", אמר בושרד והוסיף כי הוא מכיר את הדיווחים בכלי התקשורת על מות בנו של קדאפי: "אנו מצרים על אובדן של כל חיי אדם".

"תקפנו מפקדה צבאית בלב שכונת מגורים בטריפולי", נכתב בהודעת נאט"ו לעיתונות. "נמשיך לערוך תקיפות אוויריות על המטרות הצבאיות השייכות לקדאפי כדי להגן על האזרחים", נכתב עוד בהודעה.