מצרים: הסכם השלום אינו מחייב אותנו למכור גז לישראל

כך דווח ברשת ב' של קול ישראל ■ שר הכלכלה של מצרים: מחירו של הגז אינו נתון למיקוח בין אם מדובר בירדן, בישראל, בסוריה או בספרד; מצרים תמכור גז במחירים הנהוגים כיום

שר הכלכלה של מצרים אומר כי הסכם השלום עם ישראל אינו מחייב את קהיר למכור גז לישראל. כפי שדווח ברשת ב' של קול ישראל, השר סמיר רדואן הוסיף בראיון לעיתון הכווייתי אל אנבא, כי מחירו של הגז אינו נתון למיקוח בין אם מדובר בירדן, בישראל, בסוריה או בספרד והדגיש כי מצרים תמכור גז במחירים הנהוגים כיום.

נזכיר, כי נגד נשיא מצרים היוצא חוסני מובארק הועלו טענות כי סייע לחברו, איש העסקים חוסיין סאלם, ונתן לו הקלות בעסקה שחתם ליצוא גז ממצרים לישראל במחירים נמוכים. עו"ד מוחמד אל-חז'אזי, חבר באיחוד שהוביל את ההפיכה במצרים, אמר בראיון לאתר חדשות מוביל בעולם הערבי, כי "מה שמובארק עשה בשנים שעברו הוא לא להגן על העם המצרי - אלא להגן על גבולות ישראל ולספק לה גז שהפעיל את מכונת הקרב שלה נגד ערבים". לדבריו, מובארק הסכים לייצא גז לישראל במחירים שנמוכים ב-15% מהמחירים בשוק העולמי.

כן דווח ברשת ב', כי המשנה לראש הממשלה סילבן שלום אומר כי הודעת מצרים על פתיחתו של מעבר רפיח היא התפתחות מטרידה, וכי על ישראל להיערך לשינוי מדיניות במצרים ובמזרח התיכון כולו: פתיחת המעבר עלולה לאפשר כניסתם לעזה של מאמני טרור וחומרי טרור", אמר שלום.