בסיגמא לא מתרגשים: "יש להימצא בחשיפה גבוהה לשוק"

מנכ"ל בית ההשקעות אורי גלאי: "בשבוע הקרוב ייתכן תיקון כלפי מעלה בשוק המקומי" ■ ממליץ להפנות זרקור למניית טבע לאחר הירידות החדשות של שבוע שעבר

מדד המעו"ף רושם היום (א') ירידות שערים ומתקרב לפרוץ את רף ה-1,300 נקודות. אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות מסביר כי הכלכלה הישראלית חזקה מאוד עם אבטלה נמוכה, ייצוא הולך וגדל ורווחיות החברות הולכת ומשתפרת.

"אין זה מפתיע שהשוק עולה וזה בהחלט עשוי להוביל להמשך עליות בחודשים הקרובים. גם בחו"ל מציגות החברות רווחיות גבוהה והשווקים מגיבים גם שם בעליות שערים. אנו בסיגמא סבורים כי יש להימצא בחשיפה גבוהה לשוק המניות תוך פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי", כותב גלאי.

גלאי ממשיך ומעריך כי "בשבוע הקרוב ייתכן תיקון כלפי מעלה בשוק המקומי לאחר הירידות של השבוע האחרון, בניגוד למגמת העולם. ככל הנראה הירידות בשוק נבעו מלחץ שהפעילו שחקני המעו"ף לקראת פקיעת האופציות לחודש אפריל".

גלאי מפנה זרקור למניית טבע , שירדה בחדות לאחר שמתחרה הודיעה שביצעה ניסוי מוצלח בתרופה שעשויה להתחרות בתרופת הדגל של טבע, הקופקסון, המיועדת לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה.

גלאי מסביר כי ייקח עוד זמן עד שתרופה מתחרה תושק ותתחרה בקופקסון וגם אז ייקח זמן רב עד שניתן יהיה לנגוס בנתח השוק של טבע. "טבע נסחרת היום במכפיל רווח של 12.6 על רווחיה בשנה החולפת, נמוך משמעותית ממכפילי עבר בהם נסחרה החברה. צבר המוצרים של טבע הממתינים לכניסה לשוק וכן התשתית הגנרית הרחבה שלה יאפשרו לה להמשיך לצמוח הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווחים בשנים הבאות", כותב גלאי ומסכם: "מעניין לראות את מהלכיה של טבע לנוכח האיום הגובר על מוצריה, רכישת חברה נוספת בוודאי נמצאת על הפרק וטבע כבר הראתה בעבר שהיא מיומנת ברכישת ומיזוג חברות שמשפרות את שורת הרווח שלה".