הערוץ הערבי-ישראלי צפוי לעלות תוך כ-4 חודשים

מועצת הכבלים והלוויין אישרה את זכיית הקבוצה היחידה שהתמודדה במכרז ■ לערוץ החדש יש 8 בעלי מניות ובהם ענני תקשורת, זכיינית ערוץ 2 רשת, מוסא חסדייה ובאסם ג'אבר‏

‎‎הערוץ הייעודי בערבית יוצא לדרך. מועצת הכבלים והלוויין אישרה ביום חמישי את זכייתה של הקבוצה היחידה שניגשה למכרז, ובתוך שבועות ספורים אמור הערוץ לקבל את רישיונו ולשדר כ-3 חודשים לאחר מכן.

שמו של הערוץ החדש יהיה "הַלא טי.וי", ועל-פי התפיסה שהציג למועצה הוא ימוצב כערוץ ישראלי מקומי שיעסוק באקטואליה מקומית שאינה זוכה להתייחסות רחבה בקרב הערבים החיים בישראל.

הערוץ ישדר כבר מיומו הראשון באוויר מעל גבי אחד הלוויינים למרחב הערבי כולו. בהמשך יעלה בשירות הטלוויזיה הדיגיטלית, עידן +. תוכנית הדגל המרכזית בכל ערב תתורגם לעברית.

‏בפעם האחרונה שפורסם המכרז, ב-2005, הפעילה ענני תקשורת לבדה את הקבוצה ובחרה בסופו של דבר לא לקחת את הרישיון. הפעם תהיה ענני תקשורת אחת מ-8 גופים שיחזיקו בערוץ, ללא בעל שליטה מובהק, אם כי אודי מירון, מנכ"ל החברה, צפוי להיות יו"ר הדירקטוריון של הערוץ.

‏לערוץ יהיו 4 גורמים שיהיו בעלי שליטה דומיננטיים, שיחזיקו כל אחד 14.75% - משרד הפרסום סקטורס של מוסא חסדייה; בסאם ג'אבר, מנכ"ל ובעלי קבוצת פנורמה; רנד חברה לרווחה נפשית למשפחה בראשות זיאד אלעומרי; ולב הגליל תחבורה ורכב של גאסוב חנא.

‏ב-10% יחזיקו ענני תקשורת וזכיינית ערוץ 2 רשת, שלמרות מיעוט היחסי במניות, ינהלו שיתוף-פעולה תוכני פורה עם הערוץ, על-פי ההתחייבות.

‏ביסאן תקשורת, הפקות וייעוץ של ג'עפר פרח תחזיק ב-8.5%, ניוסאונד אינטראקטיב של דאהוד אמסיס תאחוז ב-5%, ויחידים שיישבו סביב שולחן הדירקטוריון עם 2.5% מהמניות כל אחד יהיו העיתונאי והסופר רן אדליסט, געפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא" ועו"ד עמי הולנדר.

‏בשנתיים הראשונות יחויב הערוץ לשדר 6 שעות ביום בלבד, ובשנה השלישית 8 שעות. רק החל מהשנה השלישית יחויב הערוץ בשידור מהדורת חדשות בת 20 דקות בשפה הערבית.

היקף ההשקעה הצפוי יעמוד על כ-18 מיליון שקל בשנה, לתקופת הקרובה, בהם 9 מיליון שקל בתחום התוכן. על-פי ההצעה, צפוי שיתוף-פעולה עם תחנות טלוויזיה בעולם הערבי, ובהן ‏MBC‏ ואל-ג'זירה, וישודרו בו תכני רכש של בידור ותרבות ותוכניות דרמה טורקיות.

רשימת הטאלנטים שהציע הערוץ כוללת את זוהיר בהלול, יוסף אבו וורדה, סלים דאו ופותנה ג'אבר.

‏מנכ"ל הערוץ צפוי להיות ג'וזף אטרש, עד כה מנכ"ל משותף בחברת ניסאונד אינטראקטיב; ומנהל התוכניות יהיה כתב חדשות ערוץ 2 לשעבר, סלימאן א-שאעפי, שימונה בהמשך לראש מערכת חדשות הערוץ, כשזו תקום בשנה השלישית לקיומו.

‏יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, הביע סיפוק ומסר כי "המועצה ראתה חשיבות רבה בערוץ בשפה הערבית, שהיה חסר בנוף הטלוויזיוני הישראלי. ערוץ כזה יספק מענה לערבים בישראל, אשר לא מקבלים ביטוי מספק בערוצי הטלוויזיה הקיימים. האתגר של הקבוצה הזוכה יהיה למצב את הערוץ כאלטרנטיבה מקומית לערביי ישראל, וגם לתת ביטוי לקולם במרחב הטלוויזיוני הערבי".