הרופאים הגישו תלונה נגד אילן לוין שכינה אותם "רוצחים"

הרופאים קובלים על דברי לוין, שאמר כי "אל תרצחו אנשים בשביל תוספות שכר, אין לזה שום הצדקה" ■ משרד האוצר: מדובר בניסיון נוסף לזרות חול בעיני הציבור

ההסתדרות הרפואית תחדש ביום שלישי הקרוב את השביתה בבתי-החולים הציבוריים, ולפי שעה היחסים עם משרד האוצר רושמים הסלמה נוספת: ראשי הארגון הגישו היום (א') תלונה רשמית לנציבות שירות המדינה נגד הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, בגין "הסתה פרועה" לכאורה נגד ציבור הרופאים.

הרופאים קובלים על ראיון שהעניק בשבוע שעבר לוין לגלי צה"ל, במסגרתו תקף את כוונתם לחדש את השביתה והוסיף: "אל תרצחו אנשים בשביל תוספות שכר, אין לזה שום הצדקה".

במקביל לתלונה שהגישה ההסתדרות הרפואית לנציבות שירות המדינה, שלחו ראשי הארגון מכתב אישי ללוין בו הם קוראים לו להתנצל על דבריו. במכתב הבהירו כי עד להתנצלות שכזו, אין להם כוונה לחדש את המו"מ.

"מצער כי אדם בדרגתו וברמתו של אילן לוין מתנהג כאחרון התגרנים בשוק, ומשתמש בביטויים שאין האוזן סובלת", אמר היום יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן. "גם במשא ומתן סוער ישנם דברים שאין לאומרם. רופאי ישראל מחויבים לטיפול בכל אדם באשר הוא אדם והם עושים לילות כימים על מנת לעמוד במחויבות זו, אליה נשבעו עם הסמכתם. הם עושים זאת לעתים בתנאים לא-תנאים, אחרי לילות בלי שינה, ובלי ציוד הולם. אנו מקווים שאילן לוין יתעשת ויחזר בו מדבריו, כל ציבור הרופאים בישראל ממתין להתנצלותו", הוסיף אידלמן.

מי באמת דואג למתמחים?

בתום פגישת המו"מ שהתקיימה בסוף השבוע שעבר טענו הרופאים כי האוצר מוכן להעניק לרופאים בפריפריה שכר הגבוה ב-10% בלבד מזה של יתר הרופאים, זאת בעוד שהם דורשים תוספת מיוחדת של 25%.

הרופאים טוענים עוד כי האוצר לא הסכים להקל על עומס התורנויות של המתמחים, אולם באוצר מבהירים כי ההיפך הוא הנכון: באוצר הציעו לקצר את משך התורנות של מתמחה לכדי 18 שעות במקום 26 שעות, וזאת מבלי לפגוע בהכנסה של המתמחים כתוצאה מקיצור התורנות. לצורך העניין מבקשים באוצר להוסיף תקנים למתמחים ולחייב גם את המומחים הצעירים בביצוע תורנות (ולא רק מתמחים), אולם ההסתדרות הרפואית היא זו שחוששת מהמהלך שיפגע במומחים.

האוצר: "ניסיון נוסף לזרות חול בעיני הציבור"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה, כי "ההסתדרות הרפואית ממשיכה לא לדבר אמת. במקום לשבת ולדון עם צוות האוצר על מנת למצוא פתרון לבעיות האמיתיות של מערכת הבריאות, עסוקה ההסתדרות הרפואית בשליחת מכתבים.

"מדובר בניסיון נוסף של ההסתדרות לזרות חול בעיני הציבור ולהסיט את הדיון מהעיקר. ברור לכל שמשרד האוצר פועל על מנת לסיים את שביתת הרופאים וכי רק טובת הציבור עומדת לנגד עיניהם של הנהלת האוצר. זאת לעומת ההסתדרות הרפואית, אשר בוחרת במודע לפגוע בציבור בישראל. הסירוב של ההסתדרות הרפואית לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפסה ולהחתים שעון נוכחות בנוסף לדרישה לתוספת שכר רוחבית לכלל הרופאים, הינן דרישות אשר אפילו הציבור מבין שאין להן כל אחיזה במציאות".