"הריבית תעלה החודש, שוק המניות ימשיך להיות חיובי"

אבי מאיר, כלכלן ומנכ"ל החברה לניהול תיקים בכוון בית השקעות: הביקושים לנדל"ן צפויים להתמתן במחצית שנת 2011 והמחירים יתחילו לרדת בהדרגה

שלושת המדדים הקרובים צפויים להסתכם בעליה של 2% בקירוב כאשר מדד אפריל צפוי להיות הגבוה ביותר ויעלה בשיעור חד של 1%. כך צופים כלכלני כוון בית השקעות בסקירה שפרסמו היום.

שנת 2011 מתאפיינת בעליית מדרגה בציפיות האינפלציה שעיקר העלייה מיוחסת להתייקרות הסחורות בעולם ובראשם הדלק , שיגרור אחריו התייקרויות במחירי המזון , ההלבשה, התיירות, ומחיריי הדיור.

אבי מאיר, כלכלן ומנכ"ל החברה לניהול תיקים בכוון בית השקעות מעריך כי נגיד הבנק בישראל, סטנלי פישר, ייאלץ לעלות את הריבית בסוף החודש הקרוב בשיעור שבין 0.25%-0.5% לרמה 3.25%-3.5%.

נגיד בנק ישראל העלה את תחזית הצמיחה לכלכלת ישראל ל4.5% ואמר כי "לא אהיה מופתע אם נצמח בקצה גבוה יותר ברבעון הראשון" לדבריו הכלכלה בישראל מתמודדת עם האתגרים בצורה יפה.

מאיר: "אנו רואים שלפי הנתונים בשוק המקומי קיים צפי ממשי להעלאת הריבית הבסיסית כבר בחודש הקרוב כאשר כבר עתה ניתן להבחין בעלייה בתשואות במק"מ ובשקלים הקצרים לעומת ירידה חדה בדולר".

מאיר מוסיף כי בנק ישראל נמצא במלכוד מסוים כאשר מצד אחד הוא ממשיך לרכוש הר של דולרים ומאידך ההתייקרויות היזומות לעליית המחירים במשק גוררת את המדדים כלפי מעלה דבר שייאלץ את הנגיד להעלות את הריבית שוב בתקופה הקרובה במטרה למתן את הלחצים האינפלציוניים.

בכוון מעריכים שהביקושים לנדל"ן צפויים להתמתן במחצית שנת 2011 והמחירים יתחילו לרדת בהדרגה בעקבות העלאות הריבית הצפויות במשק והיצע הקרקעות הצפויות להשתחרר ולהגיע לשוק במהלך שנת 2011-2012.

מחד מתמודד הנגיד עם מחירי הנדל"ן המאמירים שהחשש הוא כי יתנפחו לבועת מחירים אשר תגרור את המשק לסחרור שישפיע על שוק המשכנתאות בישראל בכלל והבנקים למשכנתאות בפרט ומאידך ניצב בפניו האתגר לרסן את האינפלציה המרימה ראש כך שלא נותרת בפניו ברירה אלא להתחיל בשורה של העלאות ריבית שצפויה להתחיל החודש.

בכוון בית השקעות ממליצים להתרחק בזמן הקרוב מאג"ח שקליות וצמודות ארוכות ולרכוש בהתאמה אג"ח שקלית וממשלתיות צמודות קצרות- בינוניות. "יש לנצל הזדמנויות במימושים בשוק להגדלת מרכיב האג"ח הצמודים והקונצרנים המדורגים A+ ומעלה לשם השבחת תיק ההשקעות".

בכוון מאמינים ששוק המניות ימשיך להיות חיובי בטווח הארוך אך יתכנו תנודתיות בטווח הקצר וגם באפיק זה יש לנצל הזדמנויות להשבחת תיק המניות.