סוריה לא נרגעת: "טנקים וחיילים יורים ברחובות דרעא"

כך מדווחים ברשת BBC על פי אזרחים סוריים ■ אתרי האופוזיציה מראים חייל סורי שערק לאחר שסירב פקודה לירות לעבר מפגינים בדמשק

סוריה לא נרגעת. טנקים וחיילים יורים ברחובות העיר הדרומית דרעא במטרה למנוע ממפגינים לצאת לרחובות. כך מדווחים ברשת BBC על-פי דברי אזרחים סוריים.

אתרי האופוזיציה מראים חייל סורי שערק לאחר שסירב פקודה לירות לעבר מפגינים בדמשק. במקביל, ממשלת אסד מאשימה את ארגוני האופוזיציה ו"גורמים חיצוניים" בליבוי הלהבות ובהריגתם של כ-80 מאנשי כוחות הבטחון.

מספר ארגוני זכויות אדם דיווחו אתמול כי בערים דרעא, רוסטון, לטקיה, חומס וקדם, נהרגו שלשום כ-62 בני אדם אחרי שמוקדם יותר השבוע, חצה רף ההרוגים את ה-500 מאז פרצו המהומות.

בינתיים, הלחץ הבינלאומי על סוריה ממשיך להתהדק: הבית הלבן הודיע כי הוא נוקט בעיצומים נגד שירותי המודיעין הסורים, ונגד שניים מבכירי הארגון - אחד מהם אחיו של בשאר אסד. סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הממשל האמריקני החליט להטיל את הסנקציות על סוריה בשל הפגיעה המתמשכת בזכויות אדם במדינה, בה נהרגו בשבועות האחרונים למעלה מ-500 תומכי אופוזיציה.

גם האיחוד האירופי החליט לראשונה לפעול בניסיון להפסיק את השימוש בכוח מצד משטרו של בשאר אסד. המדינות החברות באיחוד החליטו לאסור מכירת נשק לסוריה. בפגישה שנערכה בבריסל, הוחלט כי צוות מומחים יבחן הטלת סנקציות כבדות יותר על סוריה, כמו למשל איסור נסיעה למדינה והקפאת נכסיהם של בכירים סורים באירופה.