אירופה חוגגת את חיסולו של בן לאדן: הדאקס עולה כ-1%

החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על עליות של כ-1% ■ "חיסולו של אוסמה בן לאדן טוב מאוד לשווקים" ■ "מפולת בזק" לכסף שנפל ב-12% במהלך המסחר באסיה

גם אירופה חוגגת את חיסול של אוסמה בן לאדן: בורסות אירופה נפתחו בעליות נאות היום (ב') אחרי ההודעה על הפעולה הצבאית האמריקנית שהביאה למותו של מנהיג אל-קעידה, אוסמה בן לאדן. את העליות באירופה מובילים היום סקטור הרכב וסקטור הכימיקלים. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מורים על עליות בפתיחת המסחר, בגזרת הסחורות נרשמת ירידה.

"חיסולו של אוסמה בן לאדן טוב מאוד לשווקים", העריך נשיא חברת המחקר Angel Broking. "חיסולו עשוי להקל על מחירי הנפט אך צפויה להיות זו הקלה זמנית. מחירי הנפט יושפעו בעיקר מההתרחשויות במזרח התיכון", העריך.

TNT מרכזת עניין ודווקא רושמת ירידה חדה אחרי דוחות כספיים מאכזבים.

אסיה ננעלה במגמה מעורבת

אסיה ננעלה במגמה מעורבת לאחר עליות שערים שנרשמו במרבית הבורסות המרכזיות של אסיה היום (ב'), בפתיחת שבוע המסחר, בן השאר על רקע חיסולו של אוסמה בן לאדן על ידי יחידת קומנדו אמריקנית. החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים בשעת בוקר מוקדמת זו על עליות של כ-1%. הנפט, מנגד, רושם ירידה של כ-1%.

אוסמה בן לאדן, ראש ארגון הטרור אל קעידה ואדריכל פיגועי התאומים והפנטגון בספטמבר 2001, מת וגופתו נמצאת בידי ארה"ב. כך הודיע הבוקר רשמית נשיא ארה"ב ברק אובמה בהודעה רשמית. אובמה ציין כי הטרוריסט האיסלאמי הבינלאומי נהרג לפני כשבוע בפעולת קומנדו מדויקת בשיתוף עם ה-CIA בזמן ששהה באחוזה קרובה לאיסלמבאד, בירת פקיסטן, ובדיקות DNA אישרו זאת סופית.

עוד ציין נשיא ארה"ב כי "איננו נלחמים נגד האיסלם ואנחנו מודעים היטב מהי משמעות המלחמה". מחוץ לבית הלבן בוושינגטון מתגודדים מאות אזרחים ומריעים על הריגתו של בן לאדן.

בחזרה לאסיה. המשקיעים ממתינים לתוצאות של טויוטה וניסאן, שצפויות להתפרסם לאחר סיום המסחר. טויוטה צפויה להודיע כי היא צפויה להפסיק כ-1.9 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, בעקבות אסונות הטבע ביפן.

מניית סוני רושמת עלייה קלה לאחר שהחברה הודיעה כי תחדש את שירותי הפלייסטיישן. ביום המסחר האחרון בשבוע שעבר צנחה המניה ב-4.5%.

"בנוסף לדוחות הטובים שהתפרסמו בימים האחרונים בארה"ב, גם הדוחות של חברות יפניות לא כל כך גרועים", אמר לבלומברג טושיוקי קאנוואמה, מנהל השקעות בטוקיו. "יש ירידה במפלס החששות מפני ביצועי החברות והכלכלה ברבעונים הקרובים".

במסחר בכסף התרחשה היום "מפולת בזק", כשבמהלך כ-11 דקות בתחילת יום המסחר באסיה נפל הכסף ב-12% למחיר של 42.21 דולר לעומת 48.15 דולר לאונקיה במהלך מסחר. כעת נסחר הכסף בירידה של יותר מ-9% על 44.72 דולר. הזהב נחלש ב-0.55% לרמה של 1,545 דולר ואילו הנפט נחלש ב-1% לרמה של 112.74 דולר לחבית.