ליברמן: "הימים הקרובים קריטיים, אל קאעידה תנסה לנקום"

שר החוץ: "אין לצפות להתמוטטות הארגון, אם כי ברור שיש כאן מכה מורלית קשה לאל-קעידה שעוד נצטרך לראות איך תשפיע עליו ועל ארגוני הטרור האחרים"

"הימים הבאים יהיו קריטיים, אין ספק כי אל קאעידה וכל הארגונים המסונפים לו ינסו להרים פיגוע ראווה. אין ספק שהרגש הראשון שפועל אצלם עכשיו הוא הנקמה".

כך אמר הבוקר (ב'), בראיון לגלי צה"ל, שר החוץ אביגדור ליברמן, בתגובה ישראלית רשמית ראשונה להודעת נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על חיסול אוסאמה בן לאדן, ראש ארגון הטרור אל קעידה ואדריכל פיגועי התאומים והפנטגון בספטמבר 2001.

ליברמן הדגיש כי התאים השונים של אל-קעידה ברחבי העולם הוקמו ונבנו לאוטונומיות מלאה, כדי להפחית את תלותם בארגון המרכזי ולאפשר להם להמשיך לפעול בכל מצב. לכן, לדבריו, אין לצפות להתמוטטות הארגון, אם כי "ברור שיש כאן מכה מורלית קשה לאל-קעידה שעוד נצטרך לראות איך תשפיע עליו ועל ארגוני הטרור האחרים".

נשיא ארה"ב אובמה הודיע הבוקר, כי בן לאדן מת וגופתו נמצאת בידי ארה"ב. בעקבות ההודעה הועלתה רמת הכוננות ברחבי ארה"ב מחשש לפיגוע נקמה. אובמה ציין כי הטרוריסט האיסלאמי הבינלאומי נהרג ביממה האחרונה בפעולת קומנדו מדויקת בשיתוף עם ה-CIA בזמן ששהה באחוזה קרובה לאיסלמבאד, בירת פקיסטן. בדיקות DNA אישרו כי אכן מדובר בבן לאדן.