עקב חיסול בן לאדן: הנפט יורד, החוזים בוול סטריט עולים

השווקים מגיבים בחיוב לחיסולו של בן לאדן ■ סוחר מט"ח בכיר ביפן: "חיסולו של בן לאדן הוא חדשות טובות, ולכן הדולר עולה; יכול להיות שהחיסול יביא להפחתת הוצאות הביטחון של ארה"ב"

תגובה חיובית בשווקים הפיננסיים לחיסולו של הארכי-טרוריסט אוסמה בן לאדן הלילה בפקיסטן. מחיר הנפט יורד בשיעור החד מזה כשבועיים והחוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות, מה שמרמז על פתיחה חיובית של שבוע המסחר שם בהמשך היום.

החוזים בוול סטריט עולים בשיעור של עד 0.8%, כאשר מחיר הנפט יורד ב-1.5% ל-112 דולר לחבית. גם בשאר העולם נרשמות עליות שערים, כאשר מדד MSCI אסיה עולה ב-0.7%.

"זוהי תפנית חיובית במלחמה נגד הטרור", אמר לסוכנות בלומברג ג'ונתן רוולס, אסטרטג שוק ראשי ב-Banco de Oro Unibank שבמנילה. "ב-10 השנים האחרונות, נוכחותו של בן לאדן היוותה איום חמור על היציבות הגלובלית. הבעיה היחידה כעת היא שהחיסול עלול להוביל לפיגועי נקמה מצד תומכיו".

מדד S&P 500, מדד המניות המוביל בארה"ב, השלים ביום שישי האחרון רצף של 4 ימי עליות על רקע דוחות כספיים חיוביים של חברות מובילות כגון קטרפילר ומרק. לצד לעלייה במניות, בשוק האג"ח נרשמות ירידות והתשואה על אגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עולות ל-3.31%. הדולר מתחזק קלות ואינדקס הדולר, אשר עוקב אחר התנהגות המטבע האמריקני אל מול 6 המטבעות העיקריים בעולם, עולה ב-0.3%.

"חיסולו של בן לאדן הוא חדשות טובות ולכן הדולר עולה; יכול להיות שהחיסול יביא להפחתת הוצאות הביטחון של ארה"ב", אמר סוחר מט"ח בכיר בבנק טוקיו מיצובישי.