בברקליס מרוצים מהתקדמות "תמר"; מעלים מחיר לנובל

ב"תמר" מתקדם פיתוח השדה כמתוכנן, כשהפקה ראשונית צפויה לקראת סוף 2012 ■ הנחת הצנרת צפויה להתחיל באוגוסט

חברת נובל אנרג'י השותפה בקידוח "תמר" ו"לויתן", דיווחה ביום חמישי האחרון על תוצאות כספיות לרבעון הראשון של 2011. במונחים של רווח נקי non GAAP השיגה החברה רווח נקי של 240 מיליון דולר או רווח של 1.35 דולר למניה לעומת רווח של 138 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד או 0.78 דולר למניה.

נובל אנרג'י דיווחה על הכנסות של 899 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת הכנסות של 733 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ולעומת תחזית להכנסות של 829.19 מיליון דולר.

בעקבות פרסום הדוחות עדכנו כלכלני ברקליס קפיטל את סקירתם על החברה, והם מעלים את מחיר היעד למניה מ-110 ל-113 דולר.

בנוגע לפרוייקט "תמר" (לנובל יש 36% אינטרס בפרוייקט) כותבים האנליסטים כי החברה צפויה להשלים בקרוב את התקנת מערכות הלחץ החדשות בשדה "מרי B" שיביאו להגברת התפוקה בשדה על לתחילת ההפקה ב"תמר".

ב"תמר" מתקדם פיתוח השדה כמתוכנן, כשהפקה ראשונית צפויה לקראת סוף 2012. הנחת הצנרת צפויה להתחיל בחודש אוגוסט ונובל תתחיל בהרחבת יכולת הקליטה של האסדה באשדוד (לשם מועבר בשלב ראשון הגז הטבעי שיופק ב"תמר") עוד השנה.

ישראמקו יהש , אגב, השותפה הבכירה השנייה ב"תמר" (עם 28.75%) הודיעה הבוקר כי חלה התקדמות במו"מ לקראת חתימה על הסכמי המימון שלה לפיתוח השדה. החברה דיווחה הבוקר לבורסה כי הסכם הלוואת הגישור (בסך של 350 מיליון דולר), כמו גם הסכם מימון נוסף להעמדת הלוואה נוספת בסכום של כ-400 מיליון דולר, נמצאים בשלבי גיבוש סופיים ולהערכת השותף הכללי, ייחתמו במהלך התקופה הקרובה.

עוד שותפות ב"תמר" אבנר ודלק קידוחים , כל אחת עם 15.625% מהפרוייקט.