"פרטנר ומירס הפרו את החוק לביטול קנסות היציאה בסלולר"

משרד התקשורת ערך ביקורת פתע במרכזי מכירות של החברות - וגילה כי פרטנר ומירס הפרו את הוראות החוק לביטול קנסות היציאה ■ מירס: "טעות משרדית" ■ פרטנר: "הנושא הוסדר"

משרד התקשורת מאשים היום (ב') את פרטנר ומירס בהפרת הוראות החוק לביטול קנסות היציאה בשוק הסלולר. בהודעה שהוציא היום המשרד נמסר כי אנשיו ערכו ביקורת במרכזי מכירות של 4 חברות הסלולר בתל-אביב כדי לבדוק אם הן ממלאות אחר הוראות החוק, ואז גילו אנשי המשרד כי פרטנר ומירס הפרו את ההוראות.

החוק נכנס לתוקף ב-1 בפברואר 2011, ובמסגרתו נאסר על חברות הסלולר להכניס מרכיב של קנסות יציאה בהסכמים החדשים שלהן עם לקוחות שבבעלותם פחות מ-100 קווי טלפון. בעבר הגיעו קנסות היציאה במקרים מסוימים לאלפי שקלים.

"מתוצאות פעולות הפיקוח עולה כי בניגוד להוראות החדשות, פרטנר ומירס ערכו הסכמי התקשרות שעדיין מוצגים בהם סעיפים עם ציון קנסות יציאה בניגוד להוראות החוק", נמסר ממשרד התקשורת. "בעקבות זאת נערכו דוחות פיקוח בעניין אשר נשלחו לחברות, בהם הודגש האיסור על התנהלותן הסותרת את הוראות החוק, וכן הבהרה כי במקרה שהחברות גבו ממנויים קנסות יציאה - הן תחויבנה להשיב להם את כספם באופן מיידי".

פרטנר ומירס השיבו למשרד התקשורת כי "הליקויים תוקנו", והבהירו כי לא חייבו אף לקוח בסכומים גבוהים מהסכומים שנקבעו בחוק באופן רטרואקטיבי.

"טעות משרדית"

ממירס נמסר בתגובה: "מדובר באירוע שהתרחש לפני כחודשיים, במסגרתו בשל טעות משרדית חתמו מספר לקוחות על טפסים לא מעודכנים. מובן שלקוחות אלה לא חויבו בכל קנס. מערכות מירס וכל טפסיה מעודכנים בהתאם לכל הוראות החוק החדשות".

מפרטנר נמסר בתגובה: "כפי שמשרד התקשורת עודכן כבר לפני למעלה מחודש, גם אם נותרו חוזים בודדים הכוללים נוסחים ישנים, הרי שפרטנר מעולם לא גבתה ולא תגבה סכומים שהינם גבוהים מהסכומים שנקבעו בחוק ההסדרים, והיא ממלאת בצורה קפדנית אחר הוראות הדין. פרטנר תמהה על הודעת משרד התקשורת, משום שהמשרד יודע היטב כי הנושא הוסדר לפני מספר שבועות".