פרופ' איתן ששינסקי יקבל תואר כבוד לכלכלה בארה"ב

ששינסקי, שעמד בראש הוועדה להסדרת המסוי על תמלוגי הגז והנפט, יזכה לתואר כבוד לכלכלן זר מאת האגודה האמריקנית לכלכלה

לאחר שהצליח לעגן בחקיקה את החוק שנקרא על שמו להסדרת המסוי על תמלוגי הגז והנפט, פרופ' איתן ששינסקי זכה לתואר כבוד לכלכלה מאת האגודה האמריקנית לכלכלה (American Economic Association - AEA).

האגודה הכריזה היום (ב') על הזוכים לשנת 2011 ועוד שלושה כלכלנים מלבד ששינסקי מהאוניברסיטה העברית זכו בתארי כבוד לכלכלן זר. טקס חלוקת הפרסים יתקיים במסגרת המפגש השנתי של הארגון, ב- 6-8 בינואר 2012 בנאשוויל.

בהודעה לעיתונות מפורטים ההישגים של ששינסקי, והתפקידים הבכירים בהם הוא כיהן ומכהן: "מאז שנות ה-70' שימש ששינסקי כיועץ כלכלי לכנסת ויועץ לענייני רווחה במשרד ראש הממשלה. הוא ייעץ לממשלת מקסיקו ועמד בראש ועדת ששינסקי, שפעלה לגיבוש רפורמה במס הכנסה ליחידים. הוא היה חבר בוועדה להפרטת החברות הממשלתיות בעזרת הענקת אופציות לאזרחי המדינה ועמד בראש ועדת ששינסקי לבחינת מדיניות המיסוי של תגליות גז טבעי ונפט בישראל".

"בשנות ה-90' ששינסקי כיהן בתפקיד יו"ר חברת העובדים, יו"ר דירקטוריון כור, דירקטור בתדיראן, מכתשים אגן, בנק דיסקונט, ויו"ר דירקטוריון קרן הפנסיה נתיב וכחבר בוועדת ההשקעות של בית ההשקעות פסגות".

בהודעה מצוין גם כי ששינסקי הוא בעל תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת MIT וכן מבית הספר לכלכלה בשטוקהולם; חבר בסגל האוניברסיטה העברית במחלקה לכלכלה משנת 1967, ונשיא האגודה הישראלית לכלכלה בין השנים 2004-2006; עמית בחברה האקונומטרית וחבר זר באקדמיה האמריקנית לאמנויות ולמדעים, וחבר באקדמיה המלכותית השוודית למדעים.