הטיפ היומי: לאיזה בנק יש פוטנציאל לזנק ב-38%?

ברקליס: בנק אוף ניו-יורק מלון אכזב את המשקיעים בדוחות הכספיים שפרסם, אך יש במניה פוטנציאל

תאגיד הבנקאות הגלובלי בנק אוף ניו יורק מלון (The Bank of New York Mellon, סימול: BK) מספק ללקוחות מוסדיים ופרטיים קשת רחבה של שירותים ומוצרים פיננסיים: ניהול נכסים והשקעות, משמורת, שירותי ברוקראז', ייעוץ, חיתום ושירותי בנקאות קמעונאית ומסחרית שונים. הבנק פועל בכ-36 ארצות, ומשרדיו הראשיים מצויים בניו יורק.

דוחות הבנק לרבעון הראשון של 2011 אכזבו את המשקיעים: הבנק דיווח על רווח נקי למניה נמוך מהקונצנזוס ומהתחזית שלנו - 0.5 דולר לעומת 0.59 דולר ו-0.52 דולר בהתאמה. תוצאות BK משקפות את השפעתה השלילית של סביבת הריבית הנמוכה על הכנסות הבנק מריבית ומעמלות.

הדברים צפויים להשתפר לאחר ההכרזה על עליית הריבית בגוש האירו, שכן הבנק עשוי ליהנות מעליית המרווחים במסגרת פעילותו באירופה.

כמו כן, עם יחס הלימות הון ראשוני של 12.4%, BK יכול להאיץ את המשך הרכישה העצמית של מניותיו (הוא רכש ברבעון ראשון של השנה כמיליון מניות מתוך 47 מיליון המותרים לו ב-2011).

בשל הפספוס בתוצאות, אנו מנמיכים את התחזית שלנו לרווח נקי למניה ב-2011 מ-2.35 דולר ל-2.3 דולר, אך משאירים את תחזית הרווח הנקי למניה ל-2012 על 2.8 דולר.

הבנק מוביל בניהול ושמירה בנאמנות של נכסים, עם כ-25 טריליון דולר נכסים בנאמנות, ומנייתו מומלצת על ידנו "תשואת יתר". אנו מעניקים ל-BK מחיר יעד של 38 דולר - כ-31% מעל מחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל