אנרג'יקס גייסה 146 מיליון ש'; אנלייט תגייס 50 מיליון ש'

אנרג'יקס מקבוצת אלוני חץ תיסחר בבורסה בת"א ■ אנלייט מתכוונת לגייס באג"ח

חברה חדשה מצטרפת לענף האנרגיה הירוקה בבורסה. היום (ב') עדכנה אמות, מקבוצת אלוני חץ של נתן חץ ושל משפחת ורטהיים, על השלמת גיוס הון של כ-146 מיליון שקל לזרוע הפעילות הירוקה שלה - חברת אנרג'יקס, שתירשם בימים הקרובים למסחר בתל-אביב.

הגיוס נעשה באמצעות מהלך של ספין-אוף (פיצול) מאמות והנפקת כ-90% ממניות אנרג'יקס לבעלי המניות הקיימים באמות, שהשקיעו כ-108 מיליון שקל מהסכום. כ-85 מיליון שקל מהם הושקעו על-ידי אלוני חץ, שתחזיק ב-51% מהמניות, וכ-22 מיליון שקל הגיעו מחברת הביטוח מגדל, שתחזיק ב-13% מההון.

המהלך הושלם בעזרת חתמי ההנפקה - פועלים אי.בי.אי, איפקס, לידר ורוסאריו - שרכשו מניות בהיקף של כ-16 מיליון שקל, בהתאם להתחייבותם. חץ ומשפחת ורטהיים השקיעו 1.7 מיליון שקל נוספים, בהתאם לחלקם באמות. אמות תחזיק לאחר ההנפקה ב-12.2% מההון, ובעקבותיה תרשום ברבעון השני רווח לפני מס של כ-20 מיליון שקל.

אנרג'יקס עוסקת בהקמה, בהפעלת ובמכירת חשמל ממערכות פוטו-וולטאיות. נכון להיום מפעילה החברה 18 מערכות בהספק של 50 קילוואט כל אחת, וההכנסות השנתיות מהן מוערכת בכ-3 מיליון שקל. כעת היא מעוניינת להקים מערכות שיספקו חשמל בהיקפים גדולים יותר, והבקשות לרישיונות שהגישה צפויים להגדיל את הכנסותיה השנתיות לכ-30 מיליון שקל. את 2010 סיכמה בהפסד של 1.8 מיליון שקל, עם הכנסות של פחות ממיליון שקל וגירעון של 1.9 מיליון שקל בהון העצמי.

במקביל, אנלייט - חברת האנרגיה הירוקה של שאול אלוביץ', שכבר פועלת בבורסה - הודיעה היום על כוונתה לגייס לראשונה אג"ח, בהיקף של 50 מיליון שקל. זאת לאחר שבחודשים האחרונים פרסמה רצף הודעות על זכייה בפרויקטים שונים להקמת מערכות סולריות ברחבי הארץ, בהשקעה כוללת של עשרות מיליוני שקלים.

באנלייט העריכו היום כי צבר המכירות של החברה מפרויקטים מחוברים או מכאלה שקיבלו היתרי הקמה מגיע ל-96 מיליון שקל, וכי סך ההתקשרויות עליהן חתמה מייצג פוטנציאל הכנסות ברוטו של יותר מ-2 מיליארד שקל ל-20 שנה.