אפריקה מאשרת חשיפת "גלובס": דוחה את עסקת אפי פיתוח

אפריקה ישראל דוחה את רכישת מניות אלכסנדר חלדיי באפי פיתוח עד סוף חודש יוני

אפריקה ישראל , שבשליטת לב לבייב ובניהול איזי כהן, הודיעה היום (ב') על דחיית השלב השני בעסקת רכישת מניות אפי פיתוח של אלכסנדר חלדיי, וקיום השלב השני ב-2 חלקים. זאת, כאמור, בעקבות ניתוח "גלובס" שגילה כי השלמת העסקה כעת תרוקן את קופת המזומנים של אפריקה ישראל.

לניתוח המלא שפורסם ב"גלובס" ביום חמישי - לחצו כאן

על העסקה הודיעה אפריקה לראשונה בינואר האחרון. מדובר ברכישת 9.7% מהחברה הבת אפי פיתוח, המרכזת את פעילות אפריקה ישראל ברוסיה, תמורת 129 מיליון דולר. המניות הוחזקו על ידי אלכסנדר חלדיי, לשעבר מנכ"ל אפי פיתוח.

השלב הראשון של העסקה כבר הושלם ואפריקה רכשה מחלדיי 2.96% ממניות אפי פיתוח. היום הייתה אמורה אפריקה להעביר לחלדיי עוד 84 מיליון דולר לרכישת מניות נוספות, מה שהיה מותיר את קופת המזומנים שלה כמעט ריקה, כפי שנחשף ב"גלובס". אלא שאפריקה הודיעה ברגע האחרון על דחיית השלב השני בעסקה.

השלב השני עסקה יבוצע בשני חלקים: אפריקה תרכוש 1.61% ממניות אפי פיתוח אחרי פרסום הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון, כלומר עד סוף החודש. בחלק השני, אפריקה תרכוש את יתרת 5.14% מהמניות תמורת 64 מיליון דולר עד סוף יוני. לאחר השלמת העסקה ביוני תחזיק אפריקה ישראל ב-63.7% מאפי פיתוח.

"לאחר השלמת העסקה צפויים להיוותר בידי החברה מקורות נזילים בהיקף הנדרש לשם עמידה בהתחייבויותיה האחרות עד למועד זה", הדגישה אפריקה בדיווח לבורסה.