סוני: בפריצה השנייה נגנב מידע על עוד 24 מיליון לקוחות

סוני עדכנה כי במהלך הפריצה השנייה שזיהתה במאגריה, שהתרחשה ב-16 וב-17 לאפריל, נגנב מידע על 10 אלף כרטיסי אשראי ■ מידע אישי נוסף נגנב על עוד 24 מיליון לקוחות

ענקית הטכנולוגיה סוני עדכנה הבוקר (ג') כי במהלך הפריצה הנוספת שבוצעה למאגריה, נאסף מידע אישי על יותר מ-24.6 מיליון משתמשים נוספים.

נזכיר כי סוני השהתה אתמול (ב') בשנית את כלל שירותי הבידור והמשחקים המקוונים שלה, לאחר שגילתה כי בוצעה פריצה נוספת למערכותיה, פרט לזאת שהתרחשה בתאריכים ה-17 עד ה-19 לאפריל, עליה דיווחה זה מכבר.

הפריצה הנוספת למאגריה של סוני התבצעה מיד לפני פריצה אחרת עליה דיווחה סוני זה מכבר, והתרחשה ב-16 וב-17 לאפריל. במסגרת הפריצה נגנב מידע פיננסי אישי על 23,400 לקוחות של סוני מתוך מאגר אשר נתוניו מעודכנים נכון לשנת 2007, אשר מכיל בעיקר מידע על משתמשים בשירותי הרשת של החברה, מחוץ לארה"ב. בסך הכל נגנב מידע נוסף על עוד 24 מיליון לקוחות של החברה.

נגנב מידע על 10 אלף כרטיסי אשראי

סוני דיווחה כי ברשותה מידע ודאי על גניבה של מידע פיננסי במהלך הפריצה העדכנית שהתגלתה - הכולל גם פרטי כרטיסי אשראי מלאים - על לפחות 10,700 מלקוחותיה המתגוררים באוסטרליה, גרמניה, הולנד וספרד. יש לציין כי המאגר שנפרץ לא הכיל את "קוד הביטחון" של כרטיסי האשראי שהמידע עליהם נגנב - קרי, 3 או 4 הספרות שמופיעות בגב הכרטיס.

"בתחילה סברנו בסוני כי למידע שנגנב אין השלכות מאיימות מבחינה פיננסית על לקוחותינו", כתבה דוברת סוני טניה רודריגז בהודעה ללקוחות החברה, והוסיפה כי "ברגע שהבנו שזה לא המצב, מיהרנו להתריע לכם על הנושא מהר ככל הניתן". בנוסף, הכחישה סוני שמועות לפיה הגורמים האחראיים לפריצה יצרו עם החברה קשר, בניסיון למכור לה בחזרה את נתוני כרטיסי האשראי שנגנבו.

בעקבות הגילוי העדכני השהתה סוני את כלל שירותי הבידור והמשחקים המקוונים שלה בפעם השנייה בתוך שבוע, תוך שהיא מבטיחה "חבילות פיצוי" אטרקטיביות ללקוחותיה, לאחר הפעלת השרתים מחדש.

נזכיר כי ההודעה על הפריצה החדשה, מגיעה לאחר הודעת החברה בסוף השבוע האחרון כי בוצעה פריצה למערכותיה ב-17 עד ה-19 לאפריל. במסגרת הפריצה המדוברת נגנבו נתונים של 77 מיליון משתמשים ברחבי העולם, הכוללים שמות משתמש, סיסמאות, תאריכי ימי הולדת כתובות מייל ואף פרטי כרטיסי אשראי מלאים.