ביהמ"ש הורה על התמחרות נוספת על הפטנטים של מודו

ל"גלובס" נודע כי ביהמ"ש דחה את התנגדות קינגסטון לקיום ההתמחרות ואישר את בקשת גוגל ■ לכונסת הנכסים של מודו יש 21 ימים לקיום ההתמחרות, שתהיה פתוחה למתמודדים חדשים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הורה היום (ג') לכונסת הנכסים של חברת מודו לקיים התמחרות חדשה על הפטנטים של מודו שהיא העמידה למכירה - כך נודע ל"גלובס".

בכך קיבל בית המשפט את בקשתה של גוגל העולמית, המיוצגת בידי עו"ד דוד תדמור (הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר), לקיים התמחרות נוספת על הפטנטים, לאחר ההתמחרות בה הוצעו על-ידי חברת קינגסטון 5 מיליון שקל על הפטנטים.

בדיון שנערך היום בבית המשפט דחה השופט איתן אורנשטיין את התנגדותה של חברת קינגסטון לקיים התמחרות נוספת, ועל-פי הצעתו, לאחר שהבהיר כי אין בכוונתו לקבל את ההתנגדות שלה, קינגסטון חזרה בה מהתנגדותה להתמחרות.

השופט הורה לכונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב, לפרסם התמחרות חדשה בעיתונות הישראלית וגם באמצעי תקשורת בינלאומיים.

השופט ציין כי אף אם היתה מוגשת לאישורו מכירת הפטנטים לקינגסטון על-פי ההתמחרות הקודמת, הוא לא היה מאשר אותה - כיוון שהליך ההתמחרות, שבו השתתפה בפועל רק קינגסטון, לא היה מספק.

21 ימים לקיום התמחרות חדשה

השופט דחה את טענות באי-כוחה של קינגסטון, עו"ד גד אזור ממשרד ליפא מאיר, וקבע כי אין כל ראיה לכך שגוגל ידעה על קיום ההתמחרות הקודמת, שאותה כאמור לא היה מאשר ממילא.

השופט אורנשטיין קצב לכונסת הנכסים של מודו 21 ימים לקיום ההתמחרות החדשה, שתהיה פתוחה למתמודדים חדשים.

כיום, בנוסף לקינגסטון יש עוד 3 מתמודדות על הפטנטים של מודו: גוגל העולמית, המיוצגת על-ידי עורכי הדין דודי תדמור ויניב אהרונוביץ' ממשרד תדמור ושות'; חברת Silent River האמריקנית, המיוצגת על-ידי עו"ד אלכס ברמן ממשרד שריר; וחברת WI-LAN, המיוצגת על-ידי עו"ד הדר סלומון.

נזכיר כי בשבוע שעבר פורסם כי גוגל הציעה לרכוש את הפטנטנים של מודו בעבור 7 מיליון שקל. גוגל עקפה בהצעתה את ההצעה של חברת קינגסטון על הפטנטים של מודו, שהציעה עבורם 5 מיליון שקל; וכן הצעה של Silent River האמריקנית, שהציעה 6.2 מיליון שקל.

מודו, שנוהלה על-ידי דב מורן, פיתחה טלפונים סלולריים מודולריים והעמידה את הפטנטים שפיתחה למכירה לכל המרבה במחיר, בניסיון למכור את נכסיה לצורך החזר חובות. מודו חייבת לנושיה, ובהם הבנקים, עשרות מיליוני שקלים, וסך הפסדיה נאמד ב-450 מיליון שקל.

לאחר הכישלון לגייס הון בשנה שעברה, מודו נקלעה לקשיים ובעצם הפסיקה את כל הפעילות והחלה במכירת חיסול של נכסיה. מודו צברה ב-3 שנותיה יותר מ-100 פטנטים, מה שהפך לנכס העיקרי שלה.