"נפתח מחדש את סניף איקאה בנתניה בשנה הבאה"

היו"ר רון הדסי: ‏"הכנסות איקאה יגיעו ב-2015 למיליארד שקל"‏ ■ מתיו ברונפמן: "הייתי המום מהכיסוי התקשורתי לשריפה" ■ המנכ"ל שלומי גבאי: "נקלוט בחזרה כל מי שפוטר עקב השריפה"

‎‎במלאות עשור לפעילות המותג איקאה בישראל, יו"ר החברה, רון הדסי, חושף היום (ג') את יעד מכירות החברה ל-5 השנים הקרובות. "עד 2015 הכנסות איקאה יהיו יותר ממיליארד שקל בשנה", אומר הדסי.

‏‏‏בתוך עשור שילשה איקאה את מכירותיה בישראל: בעוד שבשנת 2001 עמדו מכירות איקאה על 211 מיליון שקל, בשנת 2010 הסתכמו המכירות ב-678 מיליון שקל. החברה מצפה כעת לרשום גידול של 47% במכירות ב-5 השנים הקרובות.‏

איש העסקים ובעלי הרשת, מתיו ברונפמן, התייחס היום לשריפה בסניף איקאה בנתניה. "השריפה שחווינו בחודש פברואר תחזק אותנו. כשפתחנו את החנות בראשון-לציון, הנחנו שזו התחלה טובה לשנה העשירית לפעילותנו, ובעודנו עם הפנים להקמת החנות השלישית, באה השריפה וטרפה את התוכניות שלנו.

"כששמעתי לראשונה על השריפה, אמרו לי 'נודיע לך אם אתה צריך לבוא', אבל לי היה ברור שאני עולה על המטוס הקרוב ומגיע לכאן. הייתי המום מהיקף הכיסוי התקשורתי, והבנתי שזה פשוט משקף את הרגש הישראלי למותג. אני לא חושב שהרבה מותגים נהנים מכך. בדרך-כלל באירוע כזה הצרכנים פונים לתחליפים, וכאן זה לא קרה, ולכן אני מאמין שנצא מחוזקים", אמר ברונפמן.

לדבריו, הסניף בנתניה ייפתח מחדש במחצית הראשונה של 2012.

‏‏‎‎גבאי: נקלוט את מי שפוטר בגלל השריפה

‏הסניף השלישי של איקאה בישראל צפוי להיפתח במחצית השנייה של שנת 2013. איקאה טרם הגיעה להסכם על הנדל"ן, והיא מנהלת בימים אלה משא-ומתן עם מיקומים בחיפה, נשר וקריית-אתא. הסניף השלישי צפוי להשתרע על לפחות 24 אלף מ"ר.

- ‎‎מה קרה להכנסות איקאה ב-4 החודשים הראשונים של השנה ביחס לציפיות?

הדסי: "יש לנו גידול מתון בהכנסות הסניף בראשון-לציון, ואנחנו מקווים שכמות המבקרים תלך ותגדל".‏

‏- האם פוליסות הביטוח שלכם מכסות את כל ההפסדים שנגרמו לכם כתוצאה מהשריפה?

‏‎‎‏"יש לנו פוליסה. ‏הנושא בשלב התחלתי של תהליך, ומוקדם להעריך".

‏‏- ‎‎האם תפתחו סניף איקאה בדרום?

‏"לא".

‏לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, הרשת תסכים לקלוט בחזרה כל אחד מעובדי הרשת שפוטרו בעקבות השריפה.

‏‏"כמחצית מהעובדים שעבדו בשריפה עובדים היום בנתניה. את כל היתר הזמנו לכנס מיוחד והצענו להם, יחד עם 40 חברות אחרות, כ-900 משרות לבחירתם. לא נשאר עובד אחד בלי אלטרנטיבה, ולא יישאר עובד אחד שירצה לחזור לחנות בנתניה ולא נקבל אותו לעבודה", אמר גבאי. ‏‎‎‏