טאו תשקיע 100 מיליון ש' ברכישת מניות סאני וסקיילקס

טאו מגדילה החשיפה לאילן בן-דב, למרות גירעון של 355 מיליון שקל בהון העצמי

חברת ההשקעות טאו, שבשליטת אילן בן דב, מהמרת שהישועה תבוא לה מהשקעות בחברות אחרות הנמצאות בשליטתו: מדיווח שהעבירה אתמול עולה, כי למרות גירעונה העצום בכוונת טאו להגדיל את השקעותיה בסאני ובחברה הבת שלה סקיילקס, באמצעותן שולט בן דב בפרטנר. כדי לממן את ההשקעות החדשות, בכוונתה להסב לידי הבנקים אופציה למכור לבן דב חזרה מניות סאני.

על מצבה הפיננסי העגום של טאו ניתן ללמוד מדוחותיה ל-2010, שפורסמו לפני כחודש. לטאו גרעון של 355 מיליון שקל בהון העצמי, לאחר שרשמה אשתקד הפסד של 83.6 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 155 מיליון שקל ב-2009. יחד עם זאת, דירקטוריון טאו - המנוהלת על-ידי יוסי ארד - אישר השקעה של עד 100 מיליון שקל נוספים ברכישת מניות סאני וסקיילקס. נכון להיום מחזיקה טאו ב-7.4% ממניות סאני, בשווי שוק של 96 מיליון שקל.

במקביל, אישר דירקטוריון טאו להסב לידי הבנקים ולשעבד אופציית מכר של מניות סאני לבן דב, אותן רכשה ממנו לפני כשנה, להבטחת אשראי בנקאי לצורך פעילותה השוטפת וההשקעות המדוברות. אופציית מכר קודמת, בשווי של לפחות 39 מיליון שקל, כבר שועבדה לטובת בנק לאומי, כחלק מהבטחת המימון שהעניק לחברה.

לפני שנה השקיע בן דב 56 מיליון שקל בטאו, במסגרת הנפקת זכויות שביצעה החברה, וכמעט כל הסכום חזר לידיו באמצעות רכישת מניות סאני על-ידי טאו. במסגרת זאת, העניק בן דב לטאו אופציה למכור לו בחזרה את מניות סאני במחיר דומה לזה שבו נרכשו. מועד פקיעתה של האופציה, שבמקור ניתנה לשנה, הוארך לפני חודשים ספורים עד לספטמבר 2013 - מועד פירעון שתי סדרות אג"ח של טאו (א' ו-ב'), אחת מהן להמרה. סך התחייבויות האג"ח של החברה עומד על כחצי מיליארד שקל.