הבורסה סגרה ברמות הגבוהות של היום: רציו הוסיפה 2.7%

המעו"ף טיפס ב-0.85% ■ אפריקה ושיכון ובינוי מתמודדות במכרז "עיר הבה"דים" בנגב ■ "בלומברג" בסקירה שורית על השוק הישראלי ■ אתמול: ביקושי יתר להנפקה של רציו

המגמה החיובית אפיינה היום (ד') את מרבית שעות המסחר בבורסה של ת"א, כאשר בסיום המסחר הצליחו המדדים לצבור כוח ולסיים ברמות הגבוהות של היום, לאחר 6 ימים בהם נרשמו מימושים. בין המדדים בלטו לחיוב מדד המעו"ף שהתחזק ב-0.85% ומדד הנפט גז שעלה ב-1.6% בעזרת הרוח הגבית שסיפקה ההנפקה של רציו. נציין כי אתמול, השלים מדד המעו"ף ירידה של כ-5% בערכו מאז שהגיע לרף שיא כל הזמנים, ב-21 באפריל. באסיה נרשמו ירידות וכך גם באירופה ואילו החוזים על מדדי וול סטריט מאותתים על יציבות בפתיחת המסחר.

על רקע המהומות במהומות בעולם, התהפוכות הגיאו-פוליטיות במזרח התיכון וצניחת המעו"ף ב-5% מאז השיא ב-21 באפריל, סוכנות הידיעות "בלומברג" אתמול כתבה בעמוד הראשי שלה שמרכזה הבורסה בישראל, ובשורה התחתונה: בבלומברג טוענים כי מדד המעו"ף אינו יקר וכי למרות החששות הביטחוניים, כלכלת ישראל חזקה והבורסה תעלה. בבלומברג כותבים כי התחזיות מצביעות על עליות במניות הישראליות למרות שמאז הכרזת הפיוס בין חמאס לפתח ב-27 באפריל, המעו"ף ירד ב-3.5%: "המצב הגיאו-פוליטי באזור וחוסר הוודאות יכולים להוריד על השוק באופן זמני אבל הכלכלה והמשק יהיו אלה שיקבעו לאן ילכו המדדים והעובדה שהמניות עדיין לא יקרות, לכן המדדים ימשיכו לעלות", אמר האנליסט אייל דבי מבנק לאומי ל"בלומברג".

המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, ענת לוין, אמרה בכנס מילקן בלוס אנג'לס, כי ישראל היא לא המדינה היחידה בעולם ש"סובלת" מלחצים אינפלציונים וסוגיות מטבע מורכבות "ישראל היא לא הכלכלה החזקה היחידה שהתמודדה היטב עם המשבר. ישנם נגידים נוספים בעולם שמתמודדים עתה עם לחצים אינפלציונים ולא עם עצירת הכלכלה ואבטלה כמו ארצות הברית".

באשר להגבלת תנועות ההון בישראל אמרה לוין כי שלושים ושניים אחוזים מהמק"מים בישראל מוחזקים על ידי זרים בהשוואה לחמישה אחוזים מהמק"מים שהוחזקו על ידי הזרים לפני שנה וחצי "התנועה הזאת היא לא ספקולטיבית והיא נובעת מחוסר איזון בין השווקים. למשקיעים זרים, בייחוד לאמריקנים, יש ארביטראז' טהור עם אפס סיכון שהם מנצלים. הם נהנים מ-Basis Swap . חייבת להיות לבנק ישראל אסטרטגיית יציאה מהמצב הזה. אסטרטגיה שתדע לנהל את היציאה של הזרים לכשזה יקרה".

רציו ביצעה הנפקה מוצלחת

טבע שוב ריכזה עניין ונסחרה בניגוד למגמה, לאחר שבתחילת השבוע הודיעה על עסקת הענק לרכישת חברת התרופות Cephalon האמריקנית במזומן תמורת 81.50 דולר למניה, לפי שווי חברה של 6.8 מיליארד דולר. כמו כן, נציין את הדיווח בעיתון היפני "ניקיי" לפיו תשלם טבע 40 מיליארד ין עבור רכישת Taiyo, החברה הנחשבת לשלישית בגודלה ביפן ונסחרת בבורסה בטוקיו - נציין כי טרם דווח על עסקה צפויה לבורסה בת"א או בניו יורק.

למרות שרוב האנליסטים שמסקרים את טבע הביעו שביעות רצון מהמהלך, האנליסט ד"ר רוני גל מ-Bernstein Research מעריך כי טבע שילמה מחיר יקר, העולה ב-11 דולר למניה על המחיר הנדרש: "המחיר ההוגן למניית ספלון הוא כ-70.5 דולר, כלומר שווי עסקה של כ-5.9 מיליארד דולר לחברה", אמש אתמול גל, והוסיף כי "אחת הבעיות הגדולות של טבע היא התלות הכבדה שלה בקופקסון".

בשיא המו"מ שמנהלת חברה לישראל עם שותפויות מאגר הגז הטבעי "תמר", הודיעה היום בזן מקבוצת החברה לישראל על רכישת גז טבעי ממאגר "ים תטיס" של נובל אנרג'י וקבוצת דלק, בשל הפסקת אספקת הגז ממצרים לאחר פיגוע הטרור באזור. אתמול השלימה בז"ן את חיבור המתקנים שלה למערכת הובלת הגז של EMG, ספקית הגז המצרית. אך בעקבות פיגוע הטרור בצינור המוביל גז ממצרים ב-27 באפריל הופסקה כידוע אספקת הגז ממצרים לישראל, כאשר חברת אמפל מעריכה שהאספקה תחודש באמצע החודש. בעקבות חוסר הוודאות האופף את הגז המצרי, עברה בז"ן - כרגע באופן זמני - לגז הישראלי. נציין את דלק קידוחים ואבנר המשתייכות לקבוצת דלק .

אפריקה ושיכון ובינוי מתמודדות במכרז של משרד הביטחון לבנייה ולתפעול קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב, המכונה "עיר הבה"דים". חלקו הראשון של הפרויקט מוערך בעלות של כ-2.5 מיליארד שקל. שתיים מהקבוצות הבולטות שמתחרות על הזיכיון הן שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, אליה חברה גם חברת השירותים ISS, וקבוצה שנייה שמובילה אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב. בקבוצה זו נמנות גם אלקטרה, אלטל שמקבוצת אלול תמרינד ונס טכנולוגיות.

די מדיקל , הנסחרת גם בבורסה בארה"ב, מאבדת גובה. החברה דיווחה הבוקר על הצלחה בבדיקת השימושיות של סטי האינפוזיה האוניברסליים ספרינג בארה"ב. שוק סטי האינפוזיה בארה"ב מוערך בכ-730 מיליון דולר. נציין כי המניה פתחה פער ארביטרז' שלילי של 9% מערך הסגירה שלה בוול סטריט.

רציו השלימה אתמול בהצלחה את הנפקת יחידות ההשתתפות והאופציות שערכה, אשר ריכזה עניין רב בשוק הישראלי, כאשר המשקיעים הזרימו אליה ביקושים בהיקף של כ-450 מיליון שקל - פי שניים מההון אותו ביקשה לגייס החברה, אשר הסתכם ב-220 מיליון שקל, אך גדל בעקבות ביקושי היתר לכ-255 מיליון שקל. המחיר שנקבע אתמול בערב ההנפקה נסגר על 48 אגורות, כ-4 אגורות או 9% מעל למחיר המינימום לפיו ביקשה לגייס השותפות. נזכיר כי מטרת ההנפקה הינה מימון חלקה היחסי בהוצאות קידוח "לוויתן". כלכלני ברקליס העריכו היום כי רציו תזנק ב-68% ונתנו לה מחיר היעד החדש - 74 אג'.

לייבפרסון בלטה לשלילה לאחר שפירסמה אתמול את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון הראשון של 2011 ונפלה בוול סטריט בכ-15%. ההכנסות לרבעון הראשון עמדו על 30.4 מיליון דולר, גידול של 20% לעומת הרבעון הראשון של 2010, וגידול עוקב של 1% לעומת הרבעון הרביעי של 2010. הכנסות מפעילות עסקית לרבעון הראשון עמדו על 26.7 מיליון דולר, גידול של 22% בהשוואה לרבעון הראשון של 2010 וגידול של 2% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2010. מנייתה ירדה אמש 14.05% במהלך המסחר בוול סטריט.

אלווריון סיכמה אתמול את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה של 10.4% בהכנסות ל-46.5 מיליון דולר והפסד של 6.5 מיליון דולר. עם זאת, מנכ"ל החברה צוין כמי שאומר כי החברה צפויה לעבור לרווחיות ברבעון השני.

‎‎חברת התרופות פריגו עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות שלה לרבעון הפיסקאלי השלישי, שהסתיים בסוף מארס. במקביל החברה גם מעלה את התחזיות השנתיות שלה.

במהלך מו"מ מתקדם למכירת השליטה בקבוצת כלל ביטוח מידי קבוצת אי.די.בי , פרסמה היום קבוצת הביטוח השנייה בגודלה בישראל את דוחות הערך הגלום (Embedded Value או EV) לחלק מפעילויותיה המרכזיות. לפי הדוחות, עסקי ביטוח החיים, הפנסיה והבריאות של הקבוצה שווים כ-83% יותר מאשר שווי החברה בבורסה, שהסתכם נכון להיום בבוקר בכ-5.22 מיליארד שקל. ערך המכירות החדשות של הקבוצה ב-2010 צמח ב-33% לכ-482 מיליון שקל.

גם באזורים יש מינוי חדש: אחרי שהמו"מ למינוי תמיר פוליקר, לשעבר מנכ"ל סונול, לתפקיד המנכ"ל עלה על שרטון, החליט בעל השליטה החדש הרשי פרישמן על מינויו של רו"ח אופיר גרינברג לתפקיד. גרינברג שימש בשנים האחרונות כסמנכ"ל כספים בחברת הבנייה א. דורי.

נובה בלטה לחיוב לאחר שדיווחה הבוקר על הכנסות בסך 28.2 מיליון דולר ברבעון הראשון, עליה של 76% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2010. בשורה התחתונה רשמה החברה שיא ברווח הנקי שהגיע לרמה של 8.1 מליון דולר. החברה דיווחה גם על שיא בהיקף ובצבר ההזמנות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]