חיפוש חניה וחיסכון בדלק: אפליקציות שמקילות על הנהגים

עליית מחירי הדלק, עומסי התנועה וחוסר היכולת למצוא חניה מקשים מאוד על חיי הנהגים, אבל יש אור בקצה המנהרה: "גלובס" סוקר שורה של אפליקציות שמקילות על הנוסעים ברכב

האפליקציות המותקנות על סמארטפונים יודעות לעשות הרבה דברים, החל מצפייה בשידורי טלוויזיה ועד משחקים. חלק מהאפליקציות באות פשוט לספק למשתמשים מידע על הנעשה בסביבתם.

מדובר בדרך-כלל באפליקציות המשתמשות בטכנולוגיה מבוססת מיקום המגלה את מיקומו של המשתמש באמצעות התקן GPS והאנטנות הסלולריות, כך שהטלפון יודע איפה בעל המכשיר נמצא.

חיסכון בדלק ובזמן

פול-טנק: אפליקציה לחיסכון במחיר הדלק

כל מי שמחזיק ברכב פרטי סובל בשנה האחרונה מהעלייה החדה במחירי הדלק, מה שהופך את הנסיעה לתענוג לא זול בכלל. אפליקציית פול-טאנק (Full Tank), המבוססת על אתר אינטרנט בעל אותו שם, מאפשרת לקבל חיווי על מחירי הדלק בתחנות הכי קרובות למקום הימצאו הפיזי של הנהג וכך לדעת איפה הכי זול לתדלק. האפליקציה גם נותנת הוראות הגעה לתחנה, שמירה של תחנות מעודפות וקבלת הודעות בדחיפה על שינויים במחירי הדלק.

* מכשירים תומכים: אייפון.

* עלות: חינם.

Waze: אפליקציית ניווט לחיסכון בפקקים

מכיוון שמעבר למציאת תחנת הדלק הזולה, הדרך הנוספת לחיסכון היא בנסיעה הקצרה ביותר ליעד הסופי בזמן הכי קצר וללא פקקים. תוכנת הניווט Waze מאפשרת לנווט בקלות לכתובות שונות, כאשר היתרון שלה שהיא מעודכנת בעומסי התנועה בצורה העדכנית ביותר הקיימת היום.

waze היא רשת חברתית לנהגים, כאשר המשתמשים בה מדווחים בזמן הנסיעה באמצעות התוכנה על שוטרים, תאונות דרכים או דברים אחרים שהם רואים בדרך. התוכנה גם מאפשרת לעדכן על עומסי תנועה, כאשר היא מבססת את המידע שלה באופן אוטומטי כאשר המשתמשים מפעילים אותה.

היתרון הגדול של waze הוא שהיא מצליחה למצוא את הדרכים הכי פחות עמוסות לנסיעה, כאשר היא מדייקת בדרך-כלל גם בזמן שייקח לנהג להגיע ליעד שלו.

* מכשירים תומכים: אייפון, נוקיה, בלקברי ואנדרואיד.

* עלות: חינם.

חיסכון בעצבים

Parkspool: אפליקציה להשכרת חניה פרטית

דרך נוספת לחסוך בדלק היא למצוא חניה במהירות ולא להסתובב זמן רב בנסיעה מסביב לשכונה בחיפוש אחר שטח כביש פנוי בו ניתן לשים את הרכב ולא לקבל בו קנס. Parkspool מציעה לבעלי החניות הפרטיות, בערים שונות בארץ, להציע אותן להשכרה לטובת בעלי רכבים שסובלים ממצוקת חניה. בשלב הראשון מחפש החניה ישלם 7.35 שקל לשעת חניה, ובעלי החניות יוכלו להרוויח כ-1,000 שקל בחודש מהשכרת החניה.

את החניה ניתן לאתר מראש במאגר שנמצא באתר האינטרנט או בעזרת האפליקציה, המאפשרת למצוא מקום פנוי ישירות מהסלולרי. בעלי החניה צריכים לרשום במאגר החניות תוך ציון פרקי הזמן שבהם היא בדרך כלל אינה בשימוש, ונהג הנמצא בסביבה ומבקש לחנות יופנה אליה. חשבון הנהג יחויב בהתאם למשך החניה, ואילו בעל החניה ייהנה מהכנסה נוספת.

* מכשירים תומכים: אייפון, נוקיה ואנדרואיד בתקופה הקרובה.

* עלות: טרם נקבע.

iParking: אפליקציה למציאת חניה

iParking היא אפליקציה העוזרת במציאת חניה. האפליקציה מזהה את מיקום המשתמש באמצעות ה-GPS הפנימי של הטלפון ומציגה את החניונים הקרובים אליו. השירות מאפשר חיפוש במאגר של כ-300 חניונים בישראל, הכוונה ויזואלית לחניון על-ידי גוגל Maps, מידע אודות החניון: שעות עבודה, אמצעי תשלום, נגישות לנכים, הגבלת גובה, מספר מקומות חניה ויצירת קשר עם החניון המבוקש.

* מכשירם תומכים: אייפון.

* עלות: חינם.

Where Did I Park: אפליקציה למציאת הרכב שהחנית

אחרי שחונים בחניון או ברחוב, לא תמיד קל לזכור איך חוזרים אליו. האפליקציה "איפה חניתי?" (Where Did I Park) מאפשרת בצורה פשוטה לחזור חזרה למקום הימצאו של האוטו. כאשר חונים ברחוב, האפליקציה מזהה באופן אוטומטי את המיקום ומאפשרת לצלם גם תמונה של האזור.

יכולת אחרת היא לכתוב בתוכנה בממשק פשוט את הקומה, האזור ופרטים נוספים של חניה בחניון. מעבר לזה יש כאן אפשרות להכניס פרטים על תו חניה, כך שניתן יהיה לקבל התראה מהתוכנה כאשר התו הולך להסתיים.

* מכשירם תומכים: אייפון.

* עלות: חינם.

Just Park: אתר להשכרת חניה פרטית

בדומה ל-Parkspool, גם השירות של Just Park It מאפשר לבעלי חנויות פרטיות להשכיר את השטח שלהם לנהגים מזדמנים. השירות הזה לא פעיל כרגע דרך אפליקציה, אלא באמצעות אתר אינטרנט סלולרי. החברה מתכננת לפתח אפליקציה למכשירי אנדרואיד ונוקיה.

המשתמש יכול לבקש מהאתר לאתר חניות הקרובות למקום הפיזי שלו או לפי כתובת. בעל החניה קובע את עלות ההשכרה, כאשר החברה מוסיפה לכך עמלה חד-פעמית של 1.5 שקל.

* כתובת האתר הסלולרי: m.justpark.it

מבצעים בתחנות דלק

תחנות הדלק השונות מציעות גם הן אפליקציות סלולריות שלא מספרות על מחירי הדלק שהן מוכרות, אבל הן כן מציעות פרטים אחרים.

דור-אלון: תחנה קרובה ומבצעים

האפליקציה של דור-אלון מציעה מידע על תחנות קרובות למקום הימצאו של המשתמש, כולל כתובת, טלפון ומפה. מעבר לזה, יש כאן מידע על מבצעים בחנות הנוחות - אלונית.

* מכשירם תומכים: אייפון.

* עלות: חינם.

yellow: קופונים ומידע

גם חברת פז מחזיקה אפליקציה לרשת חנויות הנוחות yellow. האפליקציה מאפשרת לקבל קופונים לרכישת מוצרים נלווים, מידע על מבצעים ועל אתרים סמוכים והמלצות על מסלולי טיול, מקומות בילוי וחניונים פנויים.

מעבר לזה, יש כאן טופס וירטואלי למילוי פרטים בעת תאונה לשליחה מיידית לחברת הביטוח וגם משחקים שונים. האפליקציה משמשת ככרטיסיה אלקטרונית לצבירת כוסות קפה, במקום כרטיסיות הנייר ואפשרות להתעדכן על מבצעים ברשת.

* מכשירם תומכים: אייפון.

* עלות: חינם.