"ב-2011 נראה עלייה משמעותית באקזיטים במיליארדים"

רובי סולימן מ-PwC Israel: "קיים צפי וודאי להנפקות של חברות ישראליות השנה ובשנה הבאה בוול סטריט בתחומי האינטרנט והתקשורת" ■ "הולכת להיות תקופה מאוד מעניינת"

"קיים צפי וודאי להנפקות של חברות ישראליות השנה ובשנה הבאה בוול סטריט ותחזית לעלייה משמעותית בשווי האקזיטים בהיקף של מיליארדי דולרים בתחומי האינטרנט והתקשורת" - כך אומר היום רובי סולימן, שותף וראש מגזר בהיי-טק ב-PwC Israel, בכנס Global Corporate Finance שערכה החברה.

לדבריו, ברבעון הרביעי של 2010 החלה התעוררות הרכישות ושנת 2011 ממשיכה להציג צמיחה בעסקאות המיזוגים והרכישות. "היו שנים של האטה ברכישות, כחלק מהמשבר הפיננסי, החברות הגדולות הקטינו את מאמצי הפיתוח והן נדרשות כיום לטכנולוגיות חדשות. בנוסף, יתרות המזומנים שלהן הוסיפו לגדול, החברות הישראליות עצמן בגרו והן בשלות יותר לרכישה", הוא אומר.

סולימן הוסיף, כי "שוק הרכישות הינו כדור שלג התופס תאוצה ומומנטום על ידי התחרות בין החברות הרוכשות, וכאשר הוא תופס מומנטום קשה לעצור אותו. הטרנדים החמים עכשיו הם בעיקר בתחומי האינטרנט והתקשורת, ואנחנו צופים הרבה עסקאות בסכומים מרשימים בתחומים אלו".

סולימן התייחס גם לשוק ההנפקות הראשוניות ואמר כי "משנת 1998 עד היום שוק ההנפקות כמעט ואינו קיים. עם זאת, הצפי להמשך 2011 ו-2012 הוא גידול משמעותי בהנפקות בעיקר בארה"ב. אנו רואים חברות ישראליות מתכוננות להנפקה, חלקן כבר עם תשקיפים בארה"ב, וההערכה היא כי הולכת להיות תקופה מאוד מעניינת שאנו שמחים להיות חלק ממנה - אנחנו נהיה עדים השנה להנפקות משמעותיות של חברות ישראליות".