אחרי התשדיר המבהיל: פיקוד העורף פונה לילדים

בחודש יולי תעלה בערוץ ניקלודיאון תוכנית שתעסוק במרחבים המוגנים ■ רע"ן ההסברה של פיקוד העורף: "אנחנו מתקנאים בהיערכות של יפן למצבי חירום, ואנחנו עושים דבר דומה"

מאמצי ההסברה של פיקוד העורף למוכנות למצב חירום לאומי מגיעים גם לערוצי הילדים. ל"גלובס" נודע כי ביולי תעלה בערוץ ניקלודיאון המשודר בכבלים ובלוויין תוכנית שתעסוק במרחבים המוגנים, ובמסגרתה יתבקשו ילדים לשלוח תמונות של המרחב המוגן שבחרו לעצמם ולהשתתף בתחרות סביב הנושא, בהשתתפות דמויות מוכרות שיובילו את התוכנית. משא-ומתן להעלאת תוכנית דומה מתנהל גם מול ערוצים נוספים.

לדברי רע"ן ההסברה של פיקוד העורף, סא"ל סיגל תדהר, "הרעיון הוא לא להלחיץ חלילה, אנחנו מבינים את הרגישות, ואנחנו גם משתמשים בבתי-הספר להעברת האינפורמציה לחירום. אנחנו מתקנאים ביפן בהיערכות שלהם למצבי חירום, ואנחנו עושים דבר דומה. נכנסנו לתוכנית רב-גילית שכוללת הסברה מכיתה ב' והלאה".

מסע ההסברה השנתי של פיקוד העורף למוכנות לשעת חירום עולה 5 מיליון שקל וצפוי לכלול מחר (ה'), לראשונה, מודעה מיוחדת שתעטוף את העיתונים היומיים, ובכלל זה גם את מוסף 24 שעות של "ידיעות אחרונות".

"זה לא קמפיין עם תשדיר", אומרת סא"ל תדהר, "זה מסע הסברה שנתי לעידוד הכנה מקדימה מצילה חיים, והוא ימשיך עד סוף דצמבר".

תשדירים מעוררי מחלוקת

באחרונה העלה פיקוד העורף, בשיתוף משרד ציבלין תקשורת צעירים, תשדירים מעוררי מחלוקת, שבהם נשמעה אזעקה עולה ויורדת ונראתה משפחה על ילדיה חשה למרחב המוגן. בעקבות טענות על בהלה בציבור שונה הקמפיין.

"היינו ערים לביקורות, ואנחנו לא מנותקים, לכן עשינו את התיקון והורדנו את האזעקה", אומרת סא"ל תדהר. "המטרה הייתה לעורר את המודעות".

חלק ניכר מהתקציב מוקצה לפעילות ניו-מדיה, הכוללת עמוד פייסבוק, וזאת בעקבות המסקנה שהגיעו אליה כי דיוור ישיר אינו אפקטיבי.

פרומואים הקוראים לילדים להשתתף בתוכנית יעלו ביוני, והתוכנית תשודר ביולי ובאוגוסט.

שירלי אורן, מנהלת ערוץ ניקלודיאון, אישרה אף היא את הפרטים.