ביקורת באוצר על העיכובים בהסדרת שיתוף אתרי שידור סלולריים

ל"גלובס" נודע שבאוצר שלחו למנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל מכתב וביקשו הסברים מדוע אינו עומד בהחלטת הממשלה שקבעה ששיתוף האתרים הסלולריים יסתיים עד סוף מארס

ביקורת במשרד האוצר על מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל בשל העיכובים בהשלמת הטיפול בסוגיית שיתוף אתרי הסלולר. ל"גלובס" נודע שבאוצר שלחו לבר טל מכתב ובו ביקשו ממנו הסברים מדוע הוא אינו עומד בהחלטת הממשלה שקבעה שנושא שיתוף האתרים הסלולריים יסתיים עד סוף חודש מארס.

על פי גורמים המקורבים לוועדה, שבראשה עומד בר טל, ואשר הוקמה כבר לפני יותר משנה, דיוניה נמרחים ונסחבים מהיום שהוקמה, ולמעשה, מלבד הצהרת כוונות כללית על כך שהיא קרובה לסיכום, בשורה התחתונה הצוות לא סיים את עבודתו. על פי הערכות, בר טל אף לא השיב לשאלת האוצר מתי יסיים הצוות שהוא עומד בראשו את העבודה.

כפי שפורסם ב"גלובס", שר התקשורת משה כחלון הודיע שבכוונתו להביא את נושא שיתוף האתרים להחלטת ממשלה. כחלון מאמין שאין מקום לכך שהמתחרים החדשים יקימו אתרים חדשים ושיש להכריח את המפעילים הקיימים לפתוח את האתרים הקיימים ולחייב אותם לאפשר לשחקנים החדשים לעשות בהם שימוש.

היות שרבים מהאתרים הקיימים היום לא מתאימים ליותר ממפעיל אחד, הרי שהצוות הבינמשרדי מתכוון לחייב את החברות הסלולריות הוותיקות לבנות כל אתר חדש כך שיהיה מותאם לכלול התאמות למפעילים החדשים. בכל מקרה, עד שהצוות לא יסיים את עבודתו, ועד שלא יעבור את כל האישורים הדרושים מהשרים השונים שעוסקים בזה, כחלון לא יוכל להביא את הנושא לאישור הממשלה.

תגובת משרד התקשורת: "מכתב האוצר תמוה, בשל העובדה שנציג האוצר חבר בצוות הבין-משרדי, ומכיר היטב את העבודה הרבה ואת ההתקדמות שנעשתה ונעשית בנושא זה. עמדת יו"ר הצוות, עדן בר טל, היא כי יש להוציא בהקדם מסקנות ביניים, שבמרכזן יעמוד התנאי שלפיו מתן היתר להקמת אתר סלולרי חדש יהיה שיתוף של מספר מפעילים! לצד זאת, הצוות ימשיך לפעול באינטנסיביות בהתייחסותו לאתרים הסלולריים הקיימים".