הייתם רוכשים מניה שעלתה מעל 2,000%?

באתר ההשקעות SmartMoney סבורים שכן, ומנפקים 3 הזדמנויות שכאלו

אם הייתם רוכשים מניה שעלתה מעל 2,000%? הדבר תלוי במניה כמובן ובכמה זמן זה לקח לה. מניות רבות עולות באלפי אחוזים, ג'נרל אלקטריק היא אחת מהן למשל, רק שלה זה לקח 33 שנה בעוד ש-priceline.com, Green Mountain Coffee Roasters ו-Baidu עלו יותר מ-2,000% בחמש שנים.

באתר ההשקעות SmartMoney לא מתרגשים, וסבורים שיש למניות הללו עוד מספיק אוויר כדי להמשיך ולטפס. שתיים מהשלוש הן מניות אינטרנט, ואי אפשר להתעלם מהסימנים המחשידים של בועה שעלייתן מעוררת. בייחוד, כשמדובר במניות שלפי האתר מכפילי הרווח שלהן גבוהים ביותר מפי 2 מהממוצע בשוק האמריקני. מנגד מציעות חברות אלו כרית ביטחון למשקיע, בדמות מכירות ורווחי ענק לצד המשך הצמיחה.

priceline.com

לא פחות מ-2,109% הוסיפה מניית priceline.com לערכה בחמש השנים האחרונות, ומכפיל הרווח העתידי שלה הוא 22.54. החברה פועלת בתחום התיירות ונסיעות הנופש והעסקים, ומפעילה אתר אינטרנט המתווך בין לקוחות לספקים של שירותי תיירות שיש להם מלאי עודף, בשיטת "קבע את המחיר שלך". הלקוחות בוחרים כמה הם מוכנים לשלם עבור שירותים כמו מלונות, חבילות נופש, שיט תענוגות, טיסות, רכבים להשכרה וכדומה, ו-Priceline מוצאת להם בחירה מתאימה.

לפי SmartMoney, PCLN נמצאת כנראה בנקודה אופטימלית מבחינת עסקיה, בה צרכנים מתחילים להוציא כספים על תיירות ונסיעות בעוד שלספקים יש עדיין מלאי עודף למכור. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בתחום המלונאות בארה"ב, שם שיעור התפוסה עומד רק על כ-60% ,כאשר כ-80% מעסקאות האתר נעשות עבור חדרי מלון. יתרון נוסף של PCLN הוא ההעדפה של חברות תעופה לעבוד עמה, מאחר שהיא מתמחה בעודף מלאי והדבר לא בא על חשבון מתח הרווחים שלהן. בשוק צופים שמכירות החברה יזנקו השנה בכ-30%.

Green Mountain Coffee Roasters (סימול: GMCR)

החברה מתמקדת במכירת קפה, ורשמה בחמש השנים האחרונות עלייה של 2,075%, כאשר מכפיל הרווח שלה הוא 36.20. אבל הסוד של GMCR הוא בכך שהיא משמשת יותר כחברת שליחויות קפה, כשהיא מציעה קפה בצורה של קיי-קאפס (K-Cups) - קפסולת קפה המיועדת למשקה אחד.

החברה מוכרת בנוסף מכונות קפה הפועלות עם הקפסולות. ההצלחה של GMCR אדירה והשוק צופה לה זינוק של כ-81% במכירות השנה. בחודש שעבר חתמה החברה על הסכם עם סטארבקס, לשיווק הקפה של הרשת הענקית ב-K-Cups ולמכירת מכונות הקפה של GMCR בחנויות הרשת.

Baidu

חברת מנוע החיפוש BIDU היא ה'גוגל' של סין. מי שיחפש יגלה שעלתה ב-2,312% בחמש השנים האחרונות. גוגל אינה פועלת יותר בסין, לאחר שהמשטר המקומי דחק את רגליה משם על רקע סוגיית הפרטיות ודרישות הצנזורה המחמירות שהוא מטיל. אך גם בשנים שכן פעלה, לא יכלה גוגל ל-BIDU, חביבת המשטר.

לפי SmarMoney, בסין, שוק האינטרנט הגדול בעולם, יש ל-BIDU פוטנציאל צמיחה עצום, כשחסמי הכניסה שם גבוהים והתחרות קטנה. הציפיות הגדולות שיש מ-BIDU ניכרות במכפיל הרווח הגבוה שלה - 36.13. בשוק צופים שמכירותיה יזנקו השנה ב-62%, ובשנת 2012 ב-48%.

לא עוצרות ב2000
 לא עוצרות ב2000