אובמה הכריז: "תמונות בן לאדן המת לא יפורסמו"

נשיא ארה"ב אמר בריאיון לתכנית "60 דקות" כי תמונותיו של בן לאדן המת לא יפורסמו ולציבור לא תינתן גישה אליהן ■ גורמים בארה"ב אומרים כי החסרונות בפרסום התמונות עולים על היתרונות

המנצח הגדול של השבוע, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, הודיע הערב כי לא יתיר לפרסום את תמונות גופתו של אוסאמה בן לאדן.

בריאיון לתכנית "60 דקות" ברשת CBS אמר אובמה, כי צילומים שנלקחו לאחר חיסולו של מנהיג "אל-קאעידה" בפקיסטן ישארו חסויים, ולא יפורסמו בכלי התקשורת. גורמים בממשל האמריקני הגיבו להחלטה ואמרו כי חשיפת התמונות עלולה "לסבך את עבודתם של חיילים אמריקנים מעבר לים".

יו"ר ועדת המודיעין של המפלגה הרפובליקנית מייק רוג'רס, הוסיף כי "הסיכון שבפרסום התמונות גובר על היתרונות". לדבריו "קיים סיכון אמיתי ששחרור התמונות ישרת רק את אלו שמטרתם להסית את דעת הקהל במזרח התיכון".

רוג'רס הוסיף: "תדמיינו כיצד אזרח אמריקני יגיב אם 'אל-קאעידה' היו הורגים את אחת מחיילינו, או מנהיגינו הצבאיים, ושמים את תמונות הגופה באינטרנט. אוסאמה בן לאדן הוא לא גביע. הוא מת ובואו נתרכז עכשיו בהמשך המאבק עד ש'אל-קאעידה' תחוסל".

"צולם עם פצע גדול בראשו"

מוקדם יותר פרסמה רשת "סקיי ניוז" הבריטית כי לפחות באחת התמונות המדוברות של בן לאדן, נראה "פצע גדול ופתוח בראשו" ואף, למרבה הזעזוע, "חלק ממוחו".

גם הסנטורית האמריקנית הרפובליקנית קלי איוט הצהירה היום כי היא ראתה את אחת התמונות ואישרה כי אכן מדובר בראש ארגון אל קעידה. "ראיתי אחת מהן, סנטור אחר הראה לי אותה", אמרה.

תמונת "גופת בן לאדן" רצה ברשת

בינתיים, מציפה את הרשת תמונה אחת של מה שנראה כמו גופת בן לאדן ההרוג, כשחור מקליע נראה בבירור מעל עינו הימנית. רשת החדשות "סקיי איטליה" פירסמה את התמונה וטענה כי גורם אנונימי העלה אותה לטוויטר שלו.

על פי הפרסום, התמונה צולמה זמן קצר אחרי שכוחות "אריות הים" של הצי האמריקני חיסלו את הטרוריסט מספר 1 לפני 3 ימים בפקיסטן, ובאתרי האינטרנט בארצות הברית טוענים כי התמונה צולמה ממצלמה שממוקמת על הקסדה של אחד הלוחמים שהשתתפו בחיסול. לצדה של ה"גופה" המרוטשת נראים פניו של "לוחם אמריקני" כביכול, המחזיק את גופת ההרוג לצורך הצילום.

חשוב לציין כי פניו של בן לאדן ב"תמונת הגופה" נראות זהות לפניו מתמונות עבר שלו, שפורסמו ברחבי העולם. מומחים של המגזין היוקרתי "ווניטי פייר" טוענים שהתמונה "עברה טיפול בפוטושופ", והוסיפו כי להערכת המומחים מדובר בתמונה שנלקחה מהסרט ההוליוודי "בלאק הוק דאון", עליה הורכבה תמונה של בן לאדן.