אינפלציית הלחם: מדד מחירי המזון התקרב לשיא באפריל

דו"ח של האו"ם מראה כי מדד המחירים של 55 סחורות עלה ב-0.47% ל-232.1 נק' מחירי גרעיני התבואה המשיכו לטפס והגדילו את הלחצים האינפלציוניים ברחבי העולם

מחירי המזון בעולם עלו באפריל והתקרבו לשיא, כאשר מחירי גרעיני התבואה המשיכו לטפס והגדילו את הלחצים האינפלציוניים מבייג'ין ועד ברזיליה והובילו את הבנקים המרכזיים להחליט על העלאת ריביות.

המדד העולמי הכולל 55 סחורות עלה ב-0.47% ל-232.1 נקודות לעומת 231 נקודות במארס, כך עולה מדוח שפורסם היום באתר ארגון המזון והחקלאות העולמי של האו"ם. בפברואר נרשם שיא כל הזמנים כשהמדד הגיע לרמה של 237.2 נקודות לפני שירד במארס בשיעור של 2.6%.

עוד עולה מהדוח כי עלות המחייה בארה"ב ב-12 החודשים שהסתיימו במארס עלתה בקצב המהיר ביותר מאז דצמבר 2009. זאת, בחודש בו עלתה מדד המחירים לצרכן בסין בשיעור החד ביותר מאז שנת 2008.

נזכיר כי עליית מחירי המזון היוו גם את הטריגר למהומות שפרצו בצפון אפריקה ובמזרח התיכון והובילו להפלת המשטרים בטוניסיה ובמצרים.

מחירו של התירס כמעט והוכפל במהלך השנה האחרונה על רקע ההערכות כי על אף הגדלת שיטחי הגידול בארה"ב, היצרנית הגדולה בעולם של תירס, לא תיהיה הכמות מספיקה על מנת לענות על הביקוש העולמי. מחיר החיטה זינק ב-57% ומחירם של פולי הסויה עלה ב-39% בשנה האחרונה, לאחר שהצפות הרסו את היבולים בקנדה ובאוסטרליה, ולעומת זאת בצורת הקטינה את תנובת השדות ברוסיה ובאירופה.