סימן חיובי בארה"ב: שיא במספר החברות שהונפקו באפריל

מדובר בהנפקתן של 41 חברות שהפכו לציבוריות - שיא חדש שלא נרשם מאז אוגוסט 2007 ■ איתות חיובי לכלכלה: "אין מנוע צמיחה טוב יותר לכלכלה מאשר דור של חברות חדשות"

איתות חיובי לכלכלה האמריקנית: באפריל נרשמה רמת שיא במספר החברות שהפכו לציבוריות בוול סטריט. מדובר בהנפקתן של 41 חברות שהפכו לציבוריות - שיא חדש שלא נרשם מאז אוגוסט 2007, בעת שנרשמו 51 הנפקות ציבוריות. בעשרת החודשים הקודמים הסתפקו מספר ההנפקות ב-20 בלבד, כך מדווחת היום (ה') חברת המידע הפיננסי Dealogic.

"נראה כי מדובר בשנה חזקה מאוד", אמר ביל בואר, אנליסט בחברת ההשקעות, Morningstar. עוד מסביר האנליסט כי מספר ההנפקות הרב הרשם באפריל בעיקר לאור רמות השיא שרשמו המדדים. "רמת ההנפקות הגבוהה מצביעה גם על התאוששות כלכלית", הוסיף. סיבה נוספת מצויה במחיר ההנפקה הגבוה מהציפיות המוקדמות, עוד מציין האנליסט כי מתוך 15 החברות שיצאו להנפקה, רק שתי חברות הונפקו במחיר הנמוך מהציפיות המוקדמות, כך על פי נתוני חברת המחקר Signal Hill Capital.

הערכות הן כי עלייה במספר ההנפקות מהווה סימן מעודד לכלכלה האמריקנית בשל התרחבות החברות והגדלת מקומות התעסוקה במשק. "אין מנוע צמיחה טוב יותר לכלכלה מאשר דור של חברות חדשות", אמר אנליסט בחברת המחקר.

הגורם היחיד שמסכן את המגמה החיובית הוא תיקון במדדים המרכזיים שיביא לירידה במניות. "הפוטנציאל לאפסייד נעשה יותר מוגבל", אמר Jay Ritter, פרופסור המתמחה בפיננסים באוניברסיטת פלורידה.