רשויות המס בארה"ב חוקרות את מרכז הקבלה של מדונה

מרכז הקבלה בלוס אנג'לס, בו לומדים מדונה ואשטון קוצ'ר, נמצא במרכז חקירה בחשד כי בני המשפחה המנהלים אותו טמנו את ידיהם בקופת הצדקה שלו ועשו בכסף כבשלהם

מרכז קבלה פופולרי בעיר לוס אנג'לס, בו לומדים בין השאר הזמרת מדונה והשחקן אשטון קוצ'ר, נמצא בימים אלה תחת חקירה של רשויות המס בארצות-הברית - כך מפרסם הלילה העיתון "לוס אנג'לס טיימס".

על-פי הדיווח, רשויות המס בארצות-הברית חוקרת אם המשפחה המנהלת את המרכז עשתה שימוש פרטי בכסף מהכנסות הצדקה של המרכז, אשר פטורות ממס.

כבר יותר מ-40 שנה שמשפחת ברג מנהלת את המרכז, שמעביר שיעורים שונים בתורת הנסתר היהודית. ידוענים אמריקנים רבים לומדים בו, ביניהם הזמרת מדונה והשחקן אשטון קוצ'ר.

לבני משפחת ברג ולמרכז הקבלה נשלח צו המזמן אותם להעיד בבית המשפט. גם שמו של ארגון צדקה למען מלאווי, אותו מנהלת הזמרת מדונה, נקשר בחקירה.

שני הארגונים אומרים כי הם משתפים פעולה עם החוקרים. החקירה החלה בעקבות מספר תביעות שהוגשו נגד המרכז, ביניהן אחת שמאשימה את המרכז כי הרוויח כ-3 מיליון דולר מהונאת "פונזי" בה הוא שותף, ותביעה אחרת בה יורשת הון מסוימת מאשימה את המרכז כי הונה אותה ב-1.3 מיליון דולר.

התביעה מתייחסת לטענה לפיה המרכז גייס כספים להקמת סניף במחוז אורנג' שבקליפורניה, אך משלא הוקם הסניף, לא החזיר המרכז את הכסף למשקיעים. מהמרכז נמסר כי התביעה חסרת כל בסיס.