רוביני: "טרישה עלול לרסק את מדינות הפריפריה באירופה"

"חיזוק האירו מאיים על יכולת ההתאוששות של יוון, ספרד, פורטוגל ואירלנד" ■ "בעיות החוב לעולם לא ייפתרו עם אירו חזק" ■ ECB העלה את הריבית באפריל ל-1.25%

פרופסור נוריאל רוביני הידוע בכינוי "נביא הזעם, יוצא היום (ו') נגד המדיניות של הבנק המרכזי באירופה (ECB) ומזהיר מפני חניקה כלכלית של הכלכלות החלשות בגוש האירו. "חיזוק האירו מאיים על יכולת ההתאוששות של המדינות: יון, ספרד, פורטוגל ואירלנד" אמר נוריאל רוביני, מישחזה את המשבר הכלכלי ב-2008, והדגיש כי ההידוק המוניטארי נעשה מהר מדי.

רבות מהמדינות החלשות בגוש האירו עדיין נאבקות ברמת חוב גבוהה ובבעיות פיסקאליות "מדינות הפריפריה מעולם לא יצאו מהמיתון", אמר רוביני. "ההידוק המוניטארי מזיק להתאוששות הכלכלות וגם לא מביא לירידה באינפלציה", אמר.

נזכיר כי נשיא הבנק המרכזי באיחוד האירופי, ז'אן קלוד טרישה, לא העלה אתמול את הריבית בגוש האירופי וצפוי להותיר את הריבית על כנה לפחות עד חודש יולי. "הבנק המרכזי באירופה עלול להביא לתחתית כפולה באירלנד", אמר רוביני. עוד הוסיף כי חיזוק האירו הוא סיכון למדינות הסובלות מחוב ענק כמו אירלנד, פורטוגל, ספרד, איטליה ויון. הבעיות הפיסקליות של המדינות ובעיות החוב לעולם לא יפתרו עם אירו חזק". רוביני ציין כי רק אירו חלש עשוי להוציא את המדינות מהמיתון וכל העלאת ריבית תחנוק אותן.

נזכיר כי הבנק המרכזי באירופה העלה את הריבית בחודש אפריל ל-1.25% מרמת השפל ההיסטורית של 1%. אתמול החליט נשיא הבנק המרכזי באירופה להותיר את הריבית על כנה אך הוא עשוי לחזור ולהעלות את הריבית כבר בחודש יוני.