האיחוד האירופי יזרים לפלסטינים סיוע של 85 מיליון אירו

ישראל הקפיאה את כספי המסים לרשות הפלסטינית עם הכרזת הפיוס בין פת"ח לחמאס ■ הסכום שהוקפא - 105 מ' ד' ■ האיחוד האירופי: "חשוב לאפשר לשירותים ציבוריים חיוניים לפעול"

אירופה מבטיחה לפלסטינים סיוע: עם הכרזת הפיוס בין פת"ח לחמאס, מיהרו בישראל להקפיא את כספי המסים שנגבו עבור הרשות הפלסטינית. אבל הערב הודיע האיחוד האירופי על נקיטת צעד שצפוי לסכל את המהלך הישראלי, כשהמדינות החברות בו יזרימו אל הפלסטינים "סיוע חירום" בסכום גבוה אף יותר מזה שנעצר על ידי ישראל.

גובה סכום הכסף שהקפיאה הממשלה הוא 105 מיליון דולרים. באיחוד האירופי הבטיחו להעביר לפלסטינים סיוע בסכום 85 מיליון אירו, שהם 123 מיליוני דולרים.

בנציבות האיחוד הבטיחו כי הכסף יוזרם לחשבונות הרשות בהקדם האפשרי, בהליך מזורז שיינקט לבקשתו של ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד. לפי ההודעה האירופית, יועברו 45 מיליון אירו לתשלומי שכר ופנסיה של "עובדים חיוניים", דוגמת רופאים, אחיות ומורים. 40 מיליון אירו נוספים יוזרמו לטובת הפעלת שירותי הרווחה.

שרת החוץ האירופית, קתרין אשטון, אמרה כי "חשוב לאפשר לשירותים הציבוריים החיוניים לפעול באופן רציף, כדי שיוכלו לתת לנזקקים מענה מכובד".